söndag 1 november 2015

Massor av julpyssel!

Hej mina underbara julvänner!

De senaste veckorna har jag julpysslat en del när jag har orkat så här kommer en liten julig uppdatering på mitt julpyssel:)

Jag har ÄNTLIGEN blivit klar med en jultavla som jag har haft liggande och broderat på
 lite då och då i över tio år! Men nu är den klar!

Jag var till IKEA med syrran och där hade de årets första hyacinter!
Jag ÄLSKAR hyacinter; framför allt den ljuvliga doften:) Väl hemma
ställde jag dem i en röd kruka och lade lite kottar runtomkring.
Snacka om julstämning!
 
Ni kanske kommer ihåg att jag köpte den här enkla, billiga lampskärmen på Rusta för
att juldekorera den med servett-decoupage...?

Nu är den klar och på plats i köket! Jag är jättenöjd:)

Den blev precis så fin som jag hade tänkt mig:)
 
Jag har också virkat snöflingor efter ett eget mönster.

Igår stärkte jag dem i sockerlag och de blev jättefina! Jag hade på lite glitter
medan de torkade och så här vackert glittrade de i kvällsmörkret igår:)
Kan ni tänka er vad fina de kommer att bli i granen?!!

Sedan har jag ju inte visat er de andra fina julgransdekorationerna
som jag gjorde här om veckan. Jag fyndade de här kakformarna på loppis...
 
...och så här fina blev de efter att jag limmade på lite glitter i mitten och klistrade
fast en glittrig vit julflinga:)

Jag limmade fast upphängningsbandet på baksidan och satte ytterligare
en julflinga på bandet. Jag fick klura i några veckor (!) innan jag kom
på hur jag skulle dekorera dem, och nu jag är supernöjd med dem!!!


Förra året hade jag dille på att göra juletiketter, och i år har jag haft dille på
att dekorera tändsticksaskar! Det är ett så enkelt pyssel som man kan
variera på alla möjliga sätt:)
När man sedan ska slå in dem så ser det riktigt proffsigt ut om man
först lägger dem i en cellofanpåse och dekorerar med ett band:)
Jag har börjat inse att cellofan kan göra en hel del för
julklappens utseende, speciellt när man som jag gör saker själv:)

Det känns riktigt bra att ha fått allt det här gjort:)
Nu skulle det bara vara skönt om min hjärna kunde sluta komma på nya idéer om vad jag kan göra för julpyssel...jag har redan idéer/planer så att det räcker den här julen...haha!

Julkram!

Annie

1 kommentar:

  1. Vilka fina julpyssel du har gjort! Jag håller helt med dig ang cellofan, det ser både fint och lyxigt ut!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!