onsdag 4 november 2015

Juligt köksfönster!

Hej mina underbara julvänner!

Igår kväll virkade jag klart min röda kantspets till den nya julgardinen till köksfönstret, så idag sydde jag på den på julgardinen och jag blev riktigt nöjd med hur det såg ut:) Då blev jag också riktigt sugen på att juldekorera köksfönstret ordentligt. Den senaste veckan har jag nämligen längtat efter att sätta upp adventstjärnorna i fönstrena eftersom det är såå mörkt på eftermiddagarna. Nu när jag hade en ny köksgardin som skulle sättas upp så var det ju lika bra att göra hela fönstret julfint, eller hur:)

Så jag gick ner i källaren och började gräva i mina jullådor och hittade snart min enkla röda pappstjärna som jag brukar ha i det fönstret. Sedan var det bara att byta till julkrukor på novemberkaktusarna (som börjar få blomknoppar igen), tvätta fönstret, sätta upp stjärnan och gardinen och den speciella lilla ljusslingan jag även brukar ha på gardinstången.
Så här såg det ut..


 ...innan jag släckte i taket och tände stjärnan och ljuslingan...!

 
Det går inte att se här men den här lilla ljusslingan är jättemysig - det är som små pärlor som lyser på ett band:)
 
Här har jag bara den röda julstjärnan tänd...
 

Åhh vad mysigt det ser ut!!!
Nu känner jag mig helt redo för att börja adventsbaka i mitt kök och det står på schemat imorgon:)
Jag får se hur länge jag kan hålla mig innan jag juldekorerar de andra fönstrena också...allt ska ju vara färdigt om tre veckor så det lär inte dröja länge:)

Förresten ringde min systerdotter idag och bokade in tid för julpyssel nästa vecka med sin moster! Det ska bli supermysigt:)) Jag hoppas att min systerdotter kommer att dela min kärlek till julen - hon är tretton år och än så länge ser det bra ut...haha!

Julkram!

Annie

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt du har det, förstår att du känner dig redo för adventsbak!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad mysigt! Själv är jag lite för bestämd på att jag inte får börja mer än några dagar före första advent. Men jag längtar! I år verkar det som om vi kommer ha renoveringskaos i köket, så det kanske inte blir så mycket pyntat...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!