torsdag 12 november 2015

Julvinst, julpyssel och julbroderi:)

Hej mina underbara julvänner!

Just nu har jag en trött period - tror det har att göra med mina hormoner - och energinivån är ganska låg...:(
 Då är det ju desto roligare att jag vann lite julsmycken från Pearls of hope and dreams på tävlingen som Anette på bloggen EN FIN JUL anordnade!! Jag är en sådan där otursmänniska som får kämpa mig igenom livet, så att för en gångs skull ha haft lite tur och vunnit i en tävling känns verkligen roligt - det händer inte ofta vill jag lova...!
Jag ser verkligen fram emot att få mina fina smycken!

Det juliga som har hänt är att min systerdotter har varit här i tisdags och idag för att pyssla och göra lite julklappar! Det är en mysig tradition som vi har haft i många år nu; sedan syskonbarnen kunde börja göra lite saker själva:) Jag tyckte att det skulle vara ett bra sätt för dem att lära sig glädjen av att göra något själv och ge bort:) Det är ju också en trevlig jultradition som vi har helt för oss själva:) Det betyder ganska mycket eftersom jag inte har egna barn. Dessutom får de chansen att göra något hemligt som föräldrarna m fl inte har någon aning om, och som blir en överraskning på julafton:)

Koncentrerad tonåring:)
 I början valde jag pyssel åt dem (systerdottern och ena systersonen) men nu försöker jag att ge dem lite val på vad de vill göra för typ av julklappar; tonåringar är ju lite mer kräsna när det gäller allt:)

Annars så har jag bestämt mig för att ta det lugnt i några dagar över helgen och bara handarbeta och titta på Vinterstudio-premiären på tv. Jag måste ladda mina batterier och förhoppningsvis kan det ge mig lite mer energi inför de kommande två veckorna innan Adventsfikat.

En av de sakerna som jag vill brodera på den här helgen är den här härlig jultavlan som jag blev störtkär i när jag såg den första gången.


Jag bestämde mig för att brodera den på en väv med guldiga glittertrådar, och nu har jag kommit så här långt:


Det skulle vara kul om den blev klar till årets jul, men jag har lite julklappsprojekt att hålla på med också så det är inte så troligt. Men jag älskar att brodera på det här glittriga projektet och jag får en sådan julstämning inombords när jag gör det och det är ju det som räknas - inte när den blir klar:)

Julkram!

Annie

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!