onsdag 25 november 2015

Lägesrapport - 4 dagar kvar till Adventsfikat.

Hej mina julvänner!

Dagens planering: Tvätta, sortera tvätt, pepparkaksknäcke.

Så här har det gått:
Jag är trött! Jag har gått upp och ner från och till tvättstugan ett antal gånger och jag har varit nere i källarförrådet och lämnat grejor. Mina händer börjar bli riktigt nariga och torra efter allt tvättande och städande och diskande. Men Våran Lilla Julvrå börjar i alla fall bli redo för att ta emot ett antal gäster på söndag. Jag har tvättat alla kuddar och filtar mm så att jag kan lägga ut dem på lördag. Eftersom jag har tre hundar som hårar mm så kan jag inte göra i ordning det sista än.

På tal om hundar så har min syrra gjort i ordning en 'adventsburk' till dem..


 ...och tanken är att de ska få varsin 'present' ur burken varje dag i december fram till julafton. Precis som en paketkalender. Dock får jag inte plats med mer än ett par tre dagars paket i burken så jag kommer att få fylla på den under december. Idag gjorde jag i alla fall ordning paket för de tre första dagarna, och jag hade MYCKET intresserade åskådare:)

 
Den här lilla krabaten är dessutom GALEN i att öppna paket, så han var extra intresserad! Jag får vara väldigt försiktig med julklappar när han är i närheten, annars är risken att han tar dem och sliter sönder dem..:) Så jag tror att en paketkalender kommer att vara en stor hit:))
 
Nu ska jag försöka få lite sömn så att jag orkar ta itu med morgondagens uppgifter...
 
Annie
 

3 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt fortsatta fixande, så mysigt att ha ditt härliga adventsfika att se fram emot, låter som en helt underbar tradition :)

    SvaraRadera
  2. Mysigt med allt fixande! Och din söta lilla hund :D

    SvaraRadera
  3. Kul idé med kalender till hundarna, det skulle mina hundar gilla.
    Hittade en sida och tänkte på dig
    http://www.snowcatcherphotos.com/blahg/patterns/SnowcatcherSnowflakeDirectory.html
    Kramar Ammie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!