torsdag 5 november 2015

Dagens juliga och superbillig Sandwich pepparkaka:)

Hej mina underbara julvänner!
 
Idag kunde jag ta fram hundarnas nya juldynor efter att jag hade städat och torkat golven - ni anar inte hur mycket grus och smuts tre hundar drar med sig in varje gång vi är ute...! Ännu en anledning varför jag längtar efter snö - då får man inte in någon smuts utifrån...:)
Hur som helst, så här julfint blev det i hallen efter jag hade bäddat åt dem - och det tog inte många sekunder så kom den första kandidaten för att provligga:)
 

Idag har jag också kommit igång med adventsbaket:) Det känns riktigt skönt att kunna frysa in de första kakorna - då vet man liksom att man har NÅGOT att bjuda på i alla fall:)

Det blev nötkakor för gluten- och laktosintoleranta besökare...

...och de populära Non-stop kakorna för chokladälskarna!
Jag använder DET HÄR receptet:)
 Till middag gjorde jag en paj med brysselkål och fetaost:)


Jag blev förtjust i brysselkål när jag bodde i England; där är ju brysselkålen ett måste på julbordet tillsammans med kalkonen:) Kalkonen har jag svårt att göra nu eftersom det är så dyrt med kalkon här i Sverige, men brysselkål vill jag alltid ha på mitt julbord:) I år har jag faktiskt varit ganska sugen på brysselkål hela hösten så jag testar lite olika recept med det lilla kålhuvudet:) Den här pajen blev riktigt god så den kommer jag nog göra flera gånger!

Förresten, när jag var förbi Willys idag så hade de en skylt vid glassdisken att man fick 50 % på GBs 'singelglassar' eftersom GB firar 50 år. Tydligen ska det gälla i tre veckor, så jag passade på att köpa på mig några (sex stycken!) Sandwich Pepparkaka och jag betalade bara 30 kronor!
Snacka om att jag var en mycket nöjd julnörd när jag gick därifrån, haha!

Julkram!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!