söndag 20 december 2015

Redo för Lilla Julaftonen!

Hej mina julvänner!

Jag fattar inte hur ni andra julälskare hinner att julblogga nu?!
Själv har jag vänt på dygnet verkar det som och har jobbat dygnet runt (känns det som) inför Lilla Julafton med pappa och hans fru imorgon. Men nu är det mesta gjort som kan förberedas innan imorgon. Julskinkan är ungsbakad och griljerad, kalkonen stekt, revbensspjäll stekta, kola och knäck gjorda, plättar (jag har ett syskonbarn som INTE äter julmat...) stekta, sillar och strömming inlagda, laxmousse gjord, rischoklad gjord, gamla julpappersbonader uppsatta och potatisgratängen förberedd. Och syrran och syskondotter kom förbi idag och hjälpte mig att städa lilla julvrån och slå in typ 150 citronkolor... Tur att de är sååå goda, haha!

Så här ser det ut i min lilla stackars kyl just nu...


Det är samma problem varje år hur jag ska få in allting. (Allt julgodis står i lådor på balkongen...)

I år lade jag in sillen själv för första gången och till vänster kan ni se lingon- och äppelsillen...


...och till höger är den inlagda stekta strömmingen (som min mamma älskar!)

Jag har också satt upp de sista juldekorationerna...


Mina älskade julplanscher i papper! Jag växte upp med sådana och det blir ingen riktig jul utan dem, så lycklig är jag att det numera finns papperstejp som inte förstör tapeterna..!

Slutligen en bild på en av mina pälsklingar som hade kurrat ihop sig i soffan medan jag sprang runt och fixade:)

Det är inte utan att jag blev lite avundsjuk:))

Hoppas ni alla har det underbart så här några dagar innan julaftonen:))

Julkram!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!