måndag 7 december 2015

Andra Adventspaket och julpyssel med syrran:)

Söndagsmorgon och andra Advent och dags att öppna paket i mina paketkalendrar från syrran och mamma. Som vanligt när jag håller på med paket så har jag en VÄLDIGT intresserad åskådare -...
 
 
 ....min alldeles egna paketoman:D
När jag hade öppnat mina paket - utom räckhåll för min lilla åskådare - kunde jag beundra mina fina adventsgåvor...
 
 
...en julig dekorationsgrytlapp från mamma och en jättefin dekorerad tändsticksask (med extra långa tändstickor!) från syrran:)
Min lilla älskling undrade dock var hans paket var...
 
 
...så jag bestämde mig för att de lika gärna kunde få dagens paket från deras paketkalender där och då på morgonen.
 

En VÄLDIGT ivrig liten pälskling är redo att KASTA SIG ÖVER...
 


...sitt paket!
 

 
Mina andra pälsklingar sade inte nej till var sitt morgonjulklapp...

 
...även om de kanske inte var fullt så intensiva...
 

i sin julklappsfrenesi:))
 
På eftermiddagen hämtade syrran upp mig och påbörjade dagens 'hitta-julstämningen-åt-sin-julgalna-syster-projekt'. Det innebar att vi åkte till den juligaste affären vi vet, Owe's, där vi tittade runt ett tag och fyndade några grejor. Sedan åkte vi till Panduro där vi fyndade ännu mer saker, bland annat en söt liten mini-grangirlang som vi bara inte kunde motstå. Sedan gick vi runt i shopping centret och funderade på julklappsidéer innan vi åkte hem till syrran och satte oss och julpysslade. Syrran och hennes tonåringar gjorde flätade pappershjärtan medan jag...
 
 
...gjorde små smällkarameller i vitt, guld och silver...
 
 
...som ska matcha mina julgransdekorationer i år:)
 
Min yngsta pälskling var som alltid väldigt nyfiken på vad vi gjorde:)
 
 
Sedan avslutade vi allihopa våran kväll i julens tecken med att fika med lussebullar, saffranskladdkaka, struvor och non-stopkakor och titta på Arthur och Julklappsrushen :)
 
Jag är väldigt tacksam för att jag har en sådan underbar syster som vill umgås med mig och gör sitt bästa för att muntra upp mig när jag behöver det:) Jag vet inte om jag har fått mer julkänslor direkt, men jag har i alla fall inte mindre nu, och jag mådde hursomhelst bra av att umgås med syrran och prata jul mm. Jag har dessutom varit lite sugen på att göra smällkarameller hela hösten men inte känt att jag har haft material eller tid till det, så det var trevligt att faktiskt kunna göra några stycken idag:)
 
Hoppas ni också har haft en trevlig Andra Advent:)
 
Annie


1 kommentar:

  1. Ett härligt inlägg som det osar "inför-julen-mys" om. Så oavsett julkänslor eller inte ska vi njuta av december, tycker jag! Kramar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!