lördag 5 december 2015

Julklappsspel...men dåligt med julkänslor:(

Hej mina julvänner:)

De senaste dagarna har varit lite kämpiga för mig. Jag har varit trött och känt mig deprimerad (har haft mycket problem med det sedan tidigare) vilket har inneburit att julstämningen har helt försvunnit för mig. Det har i sin tur fått mig att må ännu sämre, eftersom jag känner hur dagarna går i december utan att jag kan njuta av dem; jag har ju egentligen längtat hela hösten... Helt klart hjälper ju inte det här hemska vädret som vi har haft på sista tiden. Bortsett från de stackars snöflingorna jag berättade om i förra inlägget så har det bara varit regn och blöta; SKITVÄDER rent utsagt och det har gjort mig ännu mer deprimerad. Efter alla år i England med regn, regn och åter regn, så kan jag säga att om det är något som snabbt får mig på dåligt humör så är det regn! Just nu känns det helt omöjligt att vi ska få någon snö till jul, och att det ska snöa hela julaftonen som det gjorde förra året... ja det kan man bara drömma om..!
Så jag har försökt vila, handarbetat, ätit lussebullar och hoppas att den inre julstämningen återfinner sig igen...

Men hur det än har varit med min egen julstämning, så var det idag i alla fall dags för årets Julklappspel hos min mamma och i år var vi rekordmånga som deltog. Min syster, svåger, ALLA deras tre tonåringar + en kompis till min systerdotter, mamma, jag och alla våra fem hundar! Här kommer lite bilder från vår eftermiddag:


Mammas lilla julgran som hon har i sin hall. Paketen är paketkalendern
hon har fått av mig. Ängeln till höger om granen hade vi framme varje
jul när vi växte upp. Den betyder mycket för både mig och min syster, så när
mormor gav mig en likadan så blev jag jätteglad. Och i år var det syrrans tur
att bli glad när mamma gav den här till henne:)

Mammas mysiga tomteland som hon ställer upp varje jul:) Så enkelt men så mysigt!
I år tillförde hon den passande granslingan i bakgrunden från IKEA.

Den jättefina juldukningen - fast vi åt ingen julmat utan höll oss till den
'svenska' klassikern Tacos:)

Perfekt att dekorera julmatbordet med brandsäkra LED-ljus...

Medan vi åt så hade hundarna fullt upp med att leka med leksaker
och äta tuggis:)

Efter maten var det dags att lägga upp alla julklappar och det blev en hel del:)
 
Som vanligt hade jag inte mycket tur i början. Medan jag bara fick välja två paket
ur högen...
...så fanns det andra som roffade åt sig betydligt fler:)
När vi öppnade paketen var det bland annat mycket godis och
en hel del ljus som kom fram.

I slutändan fick jag ta med mig dessa grejor hem. Jag hade egentligen en
hel del godis men bytte till mig lite andra saker eftersom jag inte äter så
mycket godis:)

När vi var klara med vårat spel så delade jag ut en ätbar julklapp var till hundarna...
Det var VÄLDIGT populärt kan jag lova..:)
 Sedan avslutades tyvärr våran årliga jultradition med att min yngsta hund sprang runt och kissade ner överallt hos mamma (efter hans kastrering så kan han inte hålla tätt så när han väl blir kissnödig då forsar det!). Stackars mamma hade därför inte bara disk kvar när vi åkte hem, utan även ett antal blöta mattor mm:( Men bortsett från den 'lilla' fadäsen så var det en trevlig eftermiddag med familjen som bjöd på en hel del skratt och umgänge:)

För min egen del så fortsätter jag att ta det lugnt några dagar till, och jag ska också försöka titta på några mysiga julfilmer för att se om de kanske kan få mig att känna lite julstämning... Jag ska nog ta fram mina jultomtar också, samt lilla julgranen till sovrummet. Dessutom ska jag köpa en riktig gran till vardagsrummet i början på nästa vecka så förhoppningsvis så kommer julstämningen tillbaka igen...

Julkram!

Annie

3 kommentarer:

  1. Känner igen mig, du är inte ensam! Själv blir jag lite små-nere av frånvarande julkänsla. Har inte utsatt mig för julen på något sätt egentligen, men önskar att jag hade mer lust till det bara! Ibland blir det som det blir, svårt att styra det där! Men det blir jul ändå och säkert blir det en trevlig julafton för oss alla :)

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att det blivit så efter kastreringen. Kan du inte använda pinkskydd när du är hos någon annan. Bara att köpa billiga bindor att lägga i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han AVSKYR att ha saker (täcke, grimma, sele mm) på sig, vilket innebär att han bara skulle stå som en staty och inte röra sig...! Vilket kanske skulle vara enkelt för mig, men inte så kul för honom. Han blir verkligen superstressad.

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!