söndag 13 december 2015

Luciamorgon med paketkalendrar:)

Hej mina underbara julvänner!

Idag var det återigen dags att öppna paket från mina paketkalendrar och som vanligt skedde det i sängen på morgonen. Jag tror inte att jag har visat vilken otroligt fin paketkalender jag fick från syrran i år:

 
Allt har hon så klart gjort själv, och den här påsen är ju helt otrolig mysig och rolig:)


Love it!
Som vanligt när det gäller paketkalendrar från syrran så brukar det finnas paket med mycket märkliga former, och jag har varit mycket nyfiken på vad som skulle dölja sig i det där röda paketet som stack upp ur påsen. Idag fick jag öppna det, tillsammans med dagens paket från mammas paketkalender.


Som vanligt när jag håller på med paket så sitter min lilla paketoman och tittar bedjande på mig och vill öppna paketet...


...snälla, snälla matte, kan jag inte få lägga tassarna på det??!


Som tur är har de ju en egen paketkalender så det var bara att hämta deras paket och dela ut dem till mina pälsklingars stora lycka:)



Men den stora frågan är ju vad jag fick i det stora röda paketet från syrran??

Jo, den här:
 

Så fort jag öppnade paketet blev jag störtkär! Är inte skyltarna underbara?! Jag skrattade högt av jullycka, det säger jag bara! Och självklart har hon gjort den själv! Sedan var ju nästa fråga; var skulle jag ha den för att kunna njuta av den så mycket som möjligt??
Och för att alla som behöver vägledning i julvrån ska hitta rätt, hohoho:D
Till slut slog det mig; jag har ju en liten hylla i hallen som är det första man ser när man öppnar ytterdörren...PERFEKT ställe att ställa den här vägvisaren!!
Så nu kan man se den på en gång man kommer in hemma hos mig:) Jag vill ju inte att någon ska gå vilse här, haha!

När jag höll på att sedan göra mig ordning för morgonpromenaden med hundarna så kom min lilla julgalning springande med den här...


En julstrumpa som jag har som dekoration på en dörr.
 Nej lilla gubben, den här är INTE din - den är mattes!
Kanske får jag köpa en egen tomte/julstrumpa till min lilla skrutt i julklapp:))

Ha en trevlig Luciadag allihopa! Själv ska jag fira dagen med pepparkakshusbygge hos syrran:)

Annie

Ps Visst är det helt otroligt att det är Lucia redan! Dagarna går alldeles för fort... Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!