fredag 7 november 2014

Uppdatering: Julklappsläget

Idag var det återigen dags att ta fram julklappspapper och snören och juletiketter och slå in julklappar. Under de senaste veckorna har ett antal julklappar blivit klara och har bara legat och väntat på att få bli inslagna och nerstoppade i julklappslådorna. I våran familj brukar vi ha många små/medelstora julklappar till varandra istället för en eller ett par stora/dyra per person, vilket innebär att julklappshögen under syrrans gran brukar bli gigantisk:) Det innebär också att jag har MÅNGA julklappar att göra/fixa och slå in innan julafton varje år!


Den här tog längst tid att slå in idag.
Det ligger inte för mig att lägga en massa tid på inslagningen - jag lägger hellre tid på innehållet. Det här två julklapparna är de mest ambitiösa julklappsinslagningarna jag gjorde idag. Det är väl därför jag älskar julpapper med fina jul- och tomtemönster eftersom julpappret för det mesta får göra inslagningsjobbet för mig:)
Här lekte jag lite med mina julklappssnören:)

I år känner jag faktiskt att jag har ganska bra koll på julklappssituationen för en gångs skull:) En del personer har jag redan slagit in allt till, och till resten vet jag vad jag har kvar att göra. Jag hoppas det innebär att jag i december kan ta det ganska lugnt och njuta av julstämningen och julfilmer utan en massa sista-minuten projekt som hänger över mig. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag ändå ha fullt upp med att koka knäck och kola till den ena halvan av släkten och julbaka godsaker till den andra halvan av släkten...
Är man en julnörd så är man...:D

Happy Holidays,

Annie

2 kommentarer:

  1. Oj, jag har bar köpt ett par julklappar till barnen, i övrigt har jag inte ens börjat tänka...

    SvaraRadera
  2. Jag börjar ju tidigt på hösten eftersom jag gör så mycket julklappar själv...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!