torsdag 27 november 2014

Tomten kom tidigt i år!

Detta kom tomten, ie syrran, med i går:


En paketkalender!!!

I ett antal år nu så har jag gjort en paketkalender var till syrran och min mamma, men det var ett antal år sedan jag fick en egen paketkalender. Men i år fick syrran för sig - tack och lov haha! - att hon skulle göra en till mig också! Det måste vara den bästa idén hon har haft på hela året - hahaha! Och igår levererades den:D

Mina paketkalendrar som mamma och syrran har fått har varit lite annorlunda. Jag bestämde mig nämligen för att enbart göra paket till de viktiga dagarna i december, dvs 1:a advent, 2:a advent, Nobeldagen, Lucia, 3:e advent, 4:e advent och Julafton och det uppskattades av mamma och syrran. Då blir det en lagom mängd paket att göra för mig och tillräckligt många att öppna för mottagaren:) Dessutom så tyckte syrran i år att hon och jag skulle införa ett paket den 23:e december också, då JULEN börjar på riktigt i våran familj (mer om den traditionen i ett kommande inlägg). Det förslaget hade jag förstås inga problem med:))

Så nu ligger dessa paket och väntar på mig... och jag tittar på dem och kan inte låta bli att fundera på vad det skulle kunna vara för saker...?


Speciellt i det där triangelformade paketet...?!
Undrar vilket jag får öppna på söndag (1:a advent)?
Längtar!!!

Happy Holidays,

Annie

8 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt att få en egen paketkalender. Jag brukar göra till barnen och godiskalender till maken men har aldrig fått någon sedan jag blev vuxen.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ser verkligen fram emot att ligga i sängen på morgonen och öppna ett paket:) Du får väl hoppas på att barnen blir julnördar och gör massor av paketkalendrar till dig i framtiden...:) Själv har jag ingen aning om jag kommer att få någon nästa år så jag ska njuta av den här:)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Eller hur?! Som om december inte är mysigt nog; nu får jag öppna lite extra paket också :D

      Radera
  4. Vad kul att ni gör egna kalendrar till varandra, jag köper ju mina, men det funkar bra det med :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det finns ett par köpekalendrar jag gärna skulle ha också:) Men jag är VÄLDIGT nöjd som det är:)

    SvaraRadera
  6. Vad spännande ser fram emot att få veta vad du får :-)

    SvaraRadera
  7. Ja det måste ju självklart redovisas här:))

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!