onsdag 24 september 2014

Tre månader till julafton och jag firar med julkortspyssel!

Vad härligt! Som många andra julbloggare redan har konstaterat så är det 'bara' tre månader kvar till jul! Det kanske verkar som en lång tid, men vis från tidigare jular så vet jag att ju närmare jul jag kommer desto mer blir det att göra. Så i år ska jag verkligen försöka ägna den närmaste månaden åt sådant som kan göras nu i förväg, dvs egna julkort, egna juletiketter, göra egna handarbetade julklappar, gå igenom gamla julrecept, slå in tidiga julklappar, planera julfirandet mm mm.

I någon vecka nu så har jag ju gjort egna julkort, och idag gjorde jag de sista som jag hade material till. Det blev julkort med mycket stenar och kristaller vilket tillsammans med glitterlim är ett pysselmaterial som jag upptäckt de senaste åren, och som jag älskar att använda! Nästan allt handgjort blir snyggare med lite stenar och kristaller och/eller glitter, även när man ligger på min alldagliga nivå:))

Så idag gjorde jag bland annat dessa kort...


 
Nu ska jag göra klart lite egna juletiketter och sedan ska jag ta undan allt papperspyssel för ett tag och ta fram symaskinen istället:)
Slutligen vill jag bara bjuda på en bild på en av mina sötnosar när han ligger brevid mig i soffan på kvällarna medan jag julbloggar eller handarbetar...

 
Sämre sällskap kan man ha på kvällarna:)
Och jag måste bara säga det igen : Det är bara tre månader till årets bästa dag!
 
Happy Holidays,
 
Annie
 

2 kommentarer:

  1. Smart att börja förbereda sådant nu, det borde jag också göra. Sitter alltid med det i sista minuten annars. :)

    SvaraRadera
  2. Det har jag också gjort många gånger - men inte i år hoppas jag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!