måndag 15 december 2014

VAR ÄR SNÖN?!

Fy sjutton vilket väder!

Piskande regn, blåst, blött, skitigt och några plusgrader... Jag blir på dåligt humör bara jag sticker ut näsan! Och det värsta är att jag måste göra det ett antal gånger per dag eftersom jag har hundar som måste ut...

JAG...VILL...HA...SNÖÖÖ!!!

Och får jag ingen snö så vill jag i alla fall ha minusgrader och lite vit frost...!

Jag försöker förlika mig med tanken att jag kanske får fira en jul - igen - med sådant här skitväder...

Ja, ja vad är det de säger...? 'Så länge du har jul i hjärtat'...?

Hhmmm...!

Nu ska jag titta på något JULIGT på tvn en stund - med massor av SNÖÖÖ - sätta på mysig julmusik och sedan göra en massa julgodis...

...och försöka glömma vädret utanför mitt fönster...


...som tyvärr inte ser ut så här!

Happy Holidays,

Annie

4 kommentarer:

  1. Igen snö här heller, det närmsta vi har kommit är snöblandat regn som bestod av 90% regn och lite frost ett par mornar... :(

    SvaraRadera
  2. Just nu irriterar vädret mig riktigt mycket! Vet inte om det innebär att jag är lite för stressad just nu, eller om det är hormonerna som spökar igen...

    SvaraRadera
  3. Nä, visst är det surt! Den här gråskaliga decembermånaden gör en ju nästan deppad för en vet inte om klockan är 10 på förmiddagen eller 15 på eftermiddagen, allt bara går i samma. Jag vill också ha snö - helst i förrförra veckan ;)

    SvaraRadera
  4. Jag försöker verkligen att inte bry mig, för då blir jag inte besviken om vädret är så här på julafton men vädergudarna gör det totalt omöjligt! Men man har i alla fall en giltig anledning att ha alla sina julbelysningar på hela dagarna...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!