onsdag 24 oktober 2018

En trevlig eftermiddag med julpyssel och julig pod!

Hej Mina Julvänner!

Idag har jag suttit och julpysslat hela eftermiddagen. Innan jag satte mig ner vid mitt organiserade pysselkaos på matbordet så svängde jag dock ihop två limpor med frukt- och nötbröd (se receptet HÄR).


Det doftade ljuvligt medan bröden gräddades en timme i ugnen, och sedan var jag ju bara tvungen att smaka ett par varma skivor nygräddat bröd😊😋!

Som jag sade så julpysslade jag även under eftermiddagen, och jag lyckades göra klart lite adventsgåvor. Jag kan känna mig lite smått handlingsförlamad när jag sitter med mitt julpyssel. Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska få det bra...eller vad bra ÄR??? Så jag prövar mig fram...och byter ut...och tar fram annat... och prövar igen...och så kan jag hålla på i en halvtimma utan att bli nöjd och utan att bli klar med något. Handarbete är mycket enklare för mig; där har jag ett mönster som jag följer och så vet jag att det blir bra i slutändan om jag bara följer mönstret. Perfekt!
Ibland får jag liksom 'ge upp' och bara göra något VÄLDIGT ENKELT för att överhuvudtaget ta mig vidare till nästa grej, som med den här tändsticksasken. Ett fint papper, ett klistermärke och en blomma.


Ofta brukar jag lyssna på julmusik när jag pysslar men idag gjorde jag något annat juligt samtidigt som var minst lika trevligt! Jag har följt UNERBARA CLARAS BLOGG under många år och sedan några år tillbaka har hon även en podcast (En underbar pod med Clara och Erica) så idag har jag suttit och lyssnat på alla deras juliga program de har spelat in med allt från pepparkaksbak till luciatåg, rimstuga och granpyntning. Så himla mysigt att lyssna på och fullt med julstämning🎄🎅!

Det blev även ett par julkort innan jag var tvungen att sluta med julpysslet eftersom hjärnan hade börjat tröttna och mörkret gjorde sig påmind (har inte så starka lampor över matbordet utan kör mera på mysbelysning...😉).


Det här julkortet är det jag blev mest nöjd med av allt jag gjorde på hela eftermiddagen, men så är det ju inte så svårt när man har så fina papper att jobba med (och superfina små julblommor i papper från underbara Marie❤).

Imorgon fortsätter julpysselverkstaden med mera julkortstillverkning, men nu ska jag fortsätta med julklappstillverkning och äta en saffransmuffins!

Varma Julhälsningar,

Annie 

4 kommentarer:

  1. Vad fint du pysslar! Underbart! Tack för tips om podden, aldrig lyssnat på den men måste göra det nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är en väldigt trevlig pod att lyssna på...annars blir det ju mest tv och julmusik här:)

      Radera
  2. Såå gott med varmt nybakat bröd!! <3 Tror knappt det finns något bättre. Jättefina julpyssel du gjort! Både tändsticksasken och julkortet blev så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det luktade såå gott så jag hade bråttom att provsmaka en skiva:)
      Jag är inte superbekväm med julpyssel, men jag blev ganska nöjd med det mesta så tack <3!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!