torsdag 16 november 2017

VÅRAN LILLA JULVRÅS JULLOTTERI!

Hej Mina Julvänner!



Nu är det äntligen - sent omsider - dags för Våran Lilla Julvrås Jullotteri! Jag förstår att ni har suttit vid datorerna och telefonerna och väntat ivrigt i flera veckor, hehe😁😁😁!

Som ni kanske kommer ihåg från förra året så är det här ett jullotteri där du bara kan vinna äkta handgjorda julsaker som jag och min fina syster Carina (@lillaskaparboden på Instagram) har gjort. Vi älskar att göra saker som uppskattas och älskas av andra, och då känns det perfekt att kunna dela med oss lite av det till er, mina underbara julvänner, som betyder så mycket för mig och mitt julfirande varje år!

Så, den viktiga frågan: vad kan ni vinna i år???

Först och främst har vi en underbar virkad kudde i bomull som jag har virkat i härliga julfärger.

(Mönstret heter In Bloom och är skapat av MIJO CROCHET)

Den är virkad på ett sätt som gör att den ser helt olika ut på fram- och baksidan, så i princip får du två kuddar i en😊.

Kudden kan tvättas hel i 40 grader.
Den är c:a 45x45cm stor och mjuk och gosig och passar perfekt i soffan eller på sängen!

❆❆❆❆❆

Nästa handgjorda vinst är en alldeles underbar julbok som min syster har gjort.


I den här boken kan du sätta in julbilder och andra julminnen.


Det finns massor av fack där du kan stoppa ner julrecept och mönster och annat juligt du vill spara😊.


Det finns några jättefina juliga tags som du kan dekorera med...


...och det finns även några små anteckningsböcker där du kan skriva ner jullistor mm😊.
Den här boken är bara såå fin!

❆❆❆❆❆

Slutligen kan du vinna den här fina grytlappen i bomull som jag har virkat.


Den är tjock och rejäl, står väl emot heta plåtar och varma kastruller och tvättas i 40 grader. 
 Den är virkad i vitt och vinrött så den passar även att ha framme när julen är slut om du nu skulle vilja det😊.

❆❆❆❆❆

Hur gör du då för att ha chans att vinna någon av dessa fina handgjorda julsaker?

För att få en FÖRSTA lott vill vi att du i kommentarsfältet:
- . . .berättar om ett speciellt juligt barndomsminne.
- . . .talar om vilka vinster du är intresserad av att vinna. Du kan vara med i alla lottdragningar men har du väl vunnit något så tar jag bort dig från de andra dragningarna; jag vill ju att så många som möjligt ska vinna något😊. En familjemedlem kommer att dra vinnare i den ordningen jag räknade upp vinsterna, alltså först vinnare till kudden, sedan boken och sedan grytlappen.
Glöm inte att i kommentarsfältet skriva ditt namn och/eller namnet på din julblogg (om du har en sådan)!

❅ För att få en ANDRA lott vill vi att du länkar till den här tävlingen på endera Instagram eller din julblogg. Kopiera den översta bilden och inkludera någon av mina länkar 
www.varanlillajulvra.blogspot.se eller @varanlillajulvra ) OCH min systers länk ( @lillaskaparboden ). Tala om i kommentarsfältet var du har länkat!

❅ För att få en TREDJE lott i dragningarna följer du både @lillaskaparboden och @varanlillajulvra på Instagram. Skriv namnet på ditt instagramkonto i kommentarsfältet så att vi kan hitta dig.

Det var allt😊. Hojta till om något är oklart!

Lotteriet är öppet till söndagen den 26 november. Sedan drar vi vinnarna och den 30 november talar jag om här vilka som har haft turen att vinna😁!

Hoppas du vill vara med och ta chansen att vinna något handgjort till årets julfirande!

Varma Julhälsningar från
Annie och Carina❤🎅❤!

14 kommentarer:

  1. Härligt med Julotteri!
    Ett av mina fina barndomsminnen är från annandag jul och jullovet hos mormor och morfar har börjat. Jag ligger i kökssoffan och ska sova. Jag tittar på snön som faller utanför och jag tittar på den underbart fina julstjärnans ljus!

    Jag vill gärna vara med i utlottningen av kudden och grytlappen!

    Jag följer er båda på Instagram, Jennysjul heter jag där. Här är länk till mitt inlägg på bloggen: https://jennysjul.com/2017/11/17/jullotteri-hos-varan-lilla-julvra/

    Kram!

    SvaraRadera
  2. När jag firar sista julen med min pappa. Den var magiskt för han var sjuk men han valde ändå att klä ut sig till tomte för våran skull.

    Spelar ingen roll vad jag vinner
    Vill ha allt :)

    Bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Det finns många fina minnen från alla jular man har upplevt i sin barndom och nu när är vuxen och har egna barn.
    Det kommer ihåg när jag var barn att det var så spännande vad man skulle få i julklapp. Jag och min stora syster gick runt kände på alla julklapparna i flera dagar.

    Vad fina saker/hantverk ni har gjort, om vinner så jag gärna emot vad jag får.

    Mvh Thomas

    SvaraRadera
  4. Hej igen.
    Min mail adress:
    tjsdesign@live.se

    Mvh Thomas Johansson

    SvaraRadera
  5. Klart man vill vara med i den här tävligen.

    Ett barndoms minne jag har är en jul när jag blev väckt extra tidigt på morgonen och fick öppna ett paket i sängen, jag fick en ridhjälm och därefter skynda mig att göra mig klar för att följa med våran granne till stallet och rida på julaftonsmorgon. Detta var långt innan jag började rida regelbudet och jag minns fortfarande hur lycklig jag var då.

    Jag vill vara med i utlottningen av boken och grytlappen. Har länkat till tävlingen på min blogg ammies.se och följer er sedan länge på instagram @ammiesjul :D

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med en jultävling i år igen med egengjorda vinster. Jag skulle gärna tävla om alla vinster men känner att eftersom jag hade turen att vinna julboken förra året får jag vara lite generös mot övriga tävlingsdeltagare och vill därför tävla om kudden och grytlappen :)

    Ett julminne från när jag var barn är en julaftonsmorgon hos mina kusiner. Vi firade i princip alltid julen hemma men det här året var vi hos mina kusiner i Luleå. Vi fick varsitt godishus på morgonen och satt i soffan och tittade på jullovsmorgon och åt godis. Så mysigt.

    Länkar till tävlingen på min blogg under dagen.

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina saker ni gjort, vad duktiga ni är!

    Mitt speciella julminne är året då min lillasyster fick öroninflammation på självaste julafton. Hon blev så dålig så vi fick skjuta på julfirandet till annandagen, men det gjorde inget för det kändes som att vi fick en längre jul!

    Har jag turen att vinna något av de fina priserna väljer jag nog boken.

    Malin F

    SvaraRadera
  8. Åh jag är med och tävlar!! Mitt bästa barnminne på julafton var när jag och min stora syster vaknade en morgon, utanför våra sovrumsdörrar var det en gång ett varsitt paket till oss som tomten hade lämnat. Vi spang ner till mamma och pappa och skrek högt att tomten har varit , kolla vad vi fick. Vi satte oss i i mamma och pappas säng och öppnade. Där hade vi fått varsin av våra favorit barbiedocka och häst! Det är ett minne jag aldrig glömmer. ��

    Jag vill gärna vinna julbok eller grytlappen! ��

    Jag håller verkligen tummarna hårt
    Min hotmail: hjorth90@live.se

    Hoppas hoppas
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har ju redan berättat om många av mina julminnen men just det här som dyker upp i min hjärna har jag inte skrivit om innan. Det var kvällen före julafton och min mamma och jag höll på med pyssel och förberedelser i köket. Radion var igång och där sändes en julstuga med julmusik och julrim dit lyssnare fick ringa. Jag gick i första klass och det fanns en kille på skolan som jag både var rädd för och tyckte synd om. Han kunde vara ganska skrämmande för en liten etta. Han var alltid smutsig och hade alltid samma kläder, därför tyckte jag synd om honom också för jag hade hört om fattiga barn.
    I alla fall så i det där programmet på radion så säger radioprataren att han har en lyssnare från vår lilla by på telefonen. Jag minns inte om det var riksradio eller lokalradio men för en 7-åring var det stort att någon från byn var på radion. Det visade sig vara mamman till pojken. Hon ville ha hjälp med ett rim och berättade att hon höll på att koka julskinkan. Jag minns att trots att jag var rädd för den där killen så blev jag så glad över att han skulle få en julklapp och att hans mamma lät så snäll och att de skulle fira jul. Eftersom han verkade fattig tänkte jag att hans föräldrar kanske inte brydde sig om honom. Jag minns att glädjen bubblade upp inom mig när jag hörde hans mamma på radion.

    Ps länkar och följer er på instagram. Eftersom jag själv scrappar skulle jag helst vilja vinna något av det virkade om jag skulle bli en av vinnarna men allt är verkligen jättefint. Kram.

    SvaraRadera
  10. Jag vill också vara med och tävla, aldrig varit med att tävla via bloggar men då jag börjat blogga ska detta bli skojj.
    Mitt bästa jul barnminne: var när pappa lärde mig göra en häst av snö nör man inte fick en häst i julklapp. Men snö hästen var lika rolig.

    *Hotmail: carola_korpi@hotmail.com
    *jag vill vinna julboken, jag bakar så mucket att den hade verkligen varit fin med mina recept!

    Hoppas hoppas hoppas

    SvaraRadera
  11. Mitt bästa julminne är från när jag var sju år. På julaftons morgon klämde jag handen i dörren och det gjorde väldigt ont och jag blev väldigt ledsen. Men under dagen och kvällen så pysslade alla om mig och jag fick fina julklappar så jag blev till slut glad igen.

    Det är riktigt fina saker ni gjort och jag skulle gärna vinna vilken som av dem. Min mail är:
    haurock@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Är med i tävlingen!
    Jag har många minnen av julen och de bästa minnet var på julen: När vi var hela vår släkt samlade hos min mormor och morfar i leijpijärvi. Vi var också ut och åkte skoter här uppe i Norrbotten, man har fått lära sig mycket av min morfar och än idag kan han berätta om minnen när man var liten.

    Jag hade velat vinna boken eller kudden till min flickvän. Perfekt julklapp på julaftons morgon
    Hotmail är: Fredrikkorpi@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag har skrivit om en del barndomsminnen tidigare, men jag tror inte att jag har skrivit om lyckan över att i paketkalendern på julaftonsmorgonen få en bok! Förmiddagen var oftast ganska tråkig, inga gäster hade kommit och mamma lagade mat och slog in paket. Ett år fick jag en bok som hette Spanielmysteriet. Jag tror att jag läste ut den innan lunch!

    Jag vill vinna allt, jag följer er på Instagram och jag länkar från Instagram @julen_enligt_johanna och min blogg, https://johannasjulblogg.blogspot.com

    SvaraRadera
  14. Mitt bästa barndomsminne är alltid spänningen kvällen före julafton om vad som skulle ligga i julstrumpan då jag vaknade på julaftonsmorgonen !! Det var lite svårt att sova den natten ! Vill gärna vinna den scrappade julboken�� Har ingen blogg.Taggar på insta ... o mitt insta-namn är @ullak

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!