måndag 13 november 2017

Julen flyttar in här hemma😊!

Hej Mina Julvänner!

Under helgen bestämde jag att nu börjar jag juldekorera ordentligt här hemma. Tiden kommer att gå jättefort och om någon vecka blir det jättemycket att förbereda inför Adventsfikat så då vill jag redan ha det mesta av julinredningen på plats (minus julgranen och lite tomtar). Det ska vara kallt men soligt de närmaste dagarna så då har jag tänkt att passa på att sätta upp balkongbelysningen också.

Så idag har jag strukit julgardiner mm, lagt fram en del juldukar och bytt ut några lampor - ja, jag byter lampor också😁!


Jag har även ställt fram min älskade kottegran som jag gjorde under en pysselkväll med syrran för några år sedan. Jag är så himla nöjd med den och tycker om att ha den stående tänd i hallen så att jag alltid möts av den när jag går ut och in i Våran Lilla Julvrå. Dessutom så ser jag den från soffan så jag får njuta av den hela tiden🎄.

Jag har dessutom bakat saffranslängder med vit choklad till Adventsfikat och gluten/laktosfria syltkakor med apelsincurd efter det HÄR receptet.


Jag kan verkligen rekommendera det här receptet av Therésia Franklin; de blev jättegoda!

Ute har det varit kallt med frost på marken och min äldsta sötnos har njutit av den frasiga och kyliga marken...


Nu ska jag virka lite på julfilten och se hur det går för fotbollslandslaget i play-off till VM nästa år.

Julhälsningar,

Annie

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Den här tiden är underbar:)

      Radera
  2. Men så mysigt!
    Vår hund älskar också kyliga dagar:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte bara hunden som älskar kyliga dagar här, haha!

      Radera
  3. Så mysigt det ser ut, kottegranen är så söt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den; har längtat efter att sätta fram den! Älskar att ha den lysande i hallen hela tiden; det ger sådan julstämning!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!