onsdag 22 november 2017

Julbak och årets paketkalender från syrran!

Hej mina Julvänner!

Idag var jag och handlade alla nödvändigheter  till Adventsfikat, så nu börjar det verkligen närma sig! Dessutom fick jag riktigt goda julnyheter! Min älskade pappa var inte säker på om han skulle kunna vara med på Adventsfikat😞... men idag ringde han och sade att han förhoppningsvis hade lyckats ordna så att han skulle komma😁! Han får ju åka ett par timmar för att komma hit så det är inte alltid så lätt, men nu verkar det som om han kan vara med! Det gjorde mig så otroligt glad; det är ju svårt att njuta för fullt av Adventsfika om inte min närmaste familj kommer...

Så med de goda nyheterna och köksskåpen fyllda med bakingredienser ställde jag mig i köket ett antal timmar nu på kvällen (jag är inte RIKTIGT klar ännu...) för att baka ytterligare godsaker till Adventsfikat. Det blev en av familjens favoritkakor NON-STOP KAKOR...


...och Leila Lindholms supergoda saffransskorpor (tror det är den tredje satsen jag bakar i år och flera kommer det att bli)...


Dessutom har jag satt en pepparkaksdeg (jag har använt Leif Mannerströms recept på skurna pepparkakor) som jag ska skiva och grädda imorgon.


I december kommer jag att baka 'riktiga' pepparkakor efter mammas recept men till Adventsfikat nöjer jag mig med små skurna pepparkakor😊. 
Runt julen brukar jag har en hundplats inne i köket så att hundarna ska kunna vara med mig även när jag står i köket hela dagen. Som ni ser var min minsting väldigt intresserad av vad jag höll på med😉.


Vi har haft turen - tycker i alla fall jag 😉 - att ha haft marken täckt av snö nästan hela veckan och jag och hundarna har njutit av vackra vintriga träd och vit mark.


Snön kommer nog dock att försvinna för tillfället för just nu har vi någon form av snöblandat regn, och de närmaste dagarna ska det bli plusgrader...

Inne i köket har en av mina julkaktusar börjat blomma igen...


...och det är verkligen ett jultecken här hemma!

Sist men inte minst måste jag visa er vilken otroligt fin adventskalender jag fick av syrran!


Är den inte fin?! Ett stort julhus (den mäter nog drygt 50 cm från toppen till botten) med tomten på taket och barnen som väntar på julklapparna! Det ska bli spännande att öppna varje liten låda! Dessutom har jag ett antal medföljande paket så det blir nog en och annan ytterligare trevlig överraskning😊, Syrran har dessutom gjort varsitt hus till henne själv och svågern som de ska fylla åt varandra och njuta av i december. Hon är helt makalös, systern min❤!!!

Det var allt för den här gången, och vill ni ha chans att vinna lite fina handgjorda julsaker så glöm inte att anmäla er till VÅRAN LILLA JULVRÅS JULLOTTERI  innan det stängs (sista dagen är nu på söndag)😊.

Julhälsningar,

Annie

2 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter med julbak och vilken otroligt fin adventskalender. Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Åh så gott. Har sån längtan efter julsmakerna, tänkte baka i helgen men jag är en sån som äter upp allt på en gång så kanske man väntar till nästa helg ändå ;p

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!