tisdag 14 november 2017

SNÖ❄❄❄!!!

Hej mina Julvänner!

Jag är sååå lycklig och fylld av energi! Det snöar/har snöat idag!!! Jösses vad glad jag har känt mig😁!

Jag hade ju tittat på väderprognosen och enligt den skulle det komma snö om en vecka. Det lät ju bra tyckte jag. Så stod jag idag eftermiddag och skulle baka en vit saffranskladdkaka och tittar ut genom mitt köksfönster och ser att det snöar. Först registrerar jag det bara...men sedan...VAA?? Det SNÖAR!!! Helt plötsligt glömmer jag baket och springer runt och försöker fota snöflingor och säger till hundarna att vi måste gå ut, men precis när vi är på väg ringer svågern som skulle ge mig skjuts till apoteket så promenaden fick vänta en timme.

Tillbaka hemma kopplade jag hundarna och gick ut för att NJUTA! och vid det laget kom det stora snöflingor och världen började bli vit och jag gick bara omkring med världens leende på läpparna! Min yngsta hund sprang med tungan i marken och försökte äta snön och de andra var lika lyckliga de.


Vi gick till hundgården och där lekte de med en hundkompis och min äldsta älskling passade på att rulla sig i den nyfallna snön och min beagle fick världens lyckospringrus och vi hade det bara sååå mysigt😊. Mycket väntade hemma men det kändes superviktigt att bara njuta av den vita världen ett tag❄❄❄!



När jag sedan kom hem och tittade ut genom köksfönstret var detta min utsikt; vit mark och vita tak!


Fylld av energi gick jag ner i källaren och tog fram mina juliga balkongdekorationer och sedan stod jag i halvskymningen och snöfallet och satte upp de konstgjorda granslingorna och ljusslingan och känslan när man sedan äntligen kan tända belysningen är helt magisk!


Jag har haft en gammal lykta stående på balkongen i flera år som jag inte har haft någon användning för så när jag såg en batteridriven liten utomhus-ljusslinga på Jysk för 20 kr slog jag till och tänkte att jag skulle fixa i ordning min lykta. Så idag tog jag fram lite gamla julgranskulor och stoppade ner dem i lyktan tillsammans med ljusslingan och ...


....så här fint blev det! Jag har länge velat ha någon extra juldekoration på min balkong utöver granljusslingan runt räcket, och med tanke på hur lite det kostade mig så är jag väldigt nöjd med den här lyktan.

Så här julfint blev det på balkongen.


Både ljusslingan och lyktan är på timer så att de tänds varje eftermiddag; älskar timers!

På kvällen var vi hemma hos  syrran och åt middag och tittade på den underbara julfilmen The Holiday och åt lussebullar och saffranskladdkakan som jag bakade tidigare på dagen.


Promenaden hem tog dubbelt så lång tid som den brukar eftersom hundarna hade en massa nytt att nosa på i snön, och jag gick bara och njöt av den vita världen omkring oss! Det är helt otroligt hur lite snö kan göra allt så vackert, även i mörker. Allt ser magiskt ut och det känns som om man helt plötsligt är i en mycket underbarare värld!


En supertrist grådaskig backe som man aldrig lägger märke till i vanliga fall blir helt plötsligt
så trolsk och vacker.


Sådana här kvällar kan jag gå runt i timmar med hundarna och njuta av den vackra vintervärlden❄❄❄!

Jag vet att snön kommer att smälta snart - kanske redan i morgon - men jag har tankat så mycket positiv julenergi idag att det gör inget! Jag och hundarna har njutit för fulla muggar av dagen och snön och kan stå ut med lite regn och slask igen...
Och har jag tur kanske det snöar om en vecka igen som väderprognosen faktiskt lovade😉!
Och så håller jag tummarna att ALLA ni underbara julälskare också får njuta av lite snö snart💝!

Snöiga julhälsningar från oss!

Annie

3 kommentarer:

  1. Härligt! Vi fick också snö igår!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart❣️❣️❣️ Och snön ligger kvar nu på morgonen, så det blir en mysig promenad������❣️

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!