lördag 26 november 2016

Två dagar till Adventsfikat...med struvstrul!

Hej mina julvänner!
 
I morse blev jag väldigt glatt förvånad när jag tittade ut genom fönstret...!
 

Det var vitt på marken! Dock försvann det under dagen men det var ändå mysigt att vara ute med hundarna på morgonen och se lite snö på marken igen:)

Igår bakade jag ca 120 minibiskvier vilket tog större delen av dagen, även om jag tog en paus med en julfilm på eftermiddagen...

Jag gillar verkligen den här filmen; miljöerna är verkligen juligt
mysiga och självklart är ju meningen med filmen underbar för en
julälskare!

Idag var det dags att tackla struvor som är ganska roliga att göra...


...så länge allt går bra. Dock har jag de sista gångerna (inklusive förra julen) haft problem med att degen inte vill fastna på struvjärnet vilket har varit väldigt irriterande. Jag har provat att doppa på flera olika sätt men det har ändå krånglat...Har någon några råd??
 Dock fick jag till ett antal (tack och lov gjorde jag en dubbel sats smet) så det räcker till Adventsfikat. Min syrra gillar struvor så jag får se om jag prövar att göra en omgång till innan jul...

 
Jag är inte den enda som tycker det är julmysigt i mitt sovrum just nu😊! 
Mina pälsklingar verkar ligga där mest hela dagarna i skenet av lilla julgranen, adventsljusstaken och adventsstjärnan.
 
Min 11-åring njuter i mattes säng<3
Bara ni kan förstå hur jag kan ha tre olika julbelysningar i samma del av rummet, haha!
 
Nu, innan jag går och lägger mig, ska jag försöka röja lite i klädkammaren så att jag har plats att stuva in så mycket som möjligt där i morgon:)

Min favoritjullykta som står på soffbordet:)

Tyvärr har jag inte haft tid att läsa andra julbloggar de senaste dagarna, men det ska jag ta igen efter Adventsfikat:) Jag känner mig bara nöjd att jag har hunnit att blogga lite under veckan!

Julkram,

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!