onsdag 23 november 2016

Julig julvrå!

Hej mina julvänner!

Som jag berättade i förra inlägget så kom min underbara syrra och systerdotter förbi en sväng idag för att hjälpa mig med grundstädning mm. Jag är så tacksam när jag får lite hjälp; jag har förstås inget emot att göra allt själv - som vanligt - men när jag får extra hjälp känns det så lyxigt:) Min systerdotter har varit så mycket hos mig i höst att vi har skojat om att hon har blivit min lilla tomtenisse som hjälper till när det behövs:)

Nu börjar det kännas att Adventsfikat närmar sig:) Jag börjar få ordning hemma och har fått fram de flesta juldekorationerna. I princip känns det som om den stora äkta granen i vardagsrummet är det enda som saknas:) Nu när jag sitter i soffan och skriver detta känns det verkligen juligt här hemma och det är riktigt mysigt måste jag säga. Jag skulle verkligen vilja titta på en julfilm nu men det börjar bli så sent att jag inte tror jag orkar...Det är ju en dag i morgon också med mycket bakning mm.

Nåväl, jag förstår att ni är supernyfikna på hur det ser ut här hemma i julvrån?! Jag är inte riktigt, riktigt färdig med juldekorationerna men här kommer i alla fall några bilder på det som är (nästan) klart:


Min lilla konstgjorda gran från IKEA är på plats i sovrummet!
Visst är det höjden av julmys att ha en julgran i sovrummet?!

Mitt vardagsrumsfönster; undrar om det syns att det bor en julgalning här???

Vinterlandskap i vardagsrummet...


...och samma utan blixt:)

På toaletten kör jag vitt och grönt i år men är nog inte helt klar med dekorationerna...
 
...och så här blir det i mörkret:) Älskar att kombinera glitter och ljusslingor;
så snyggt och mysigt!

Och här är min minijulgran i hallen:)

Julkram!

Annie

1 kommentar:

  1. Ja, nu börjar det verkligen bli julmysigt hemma hos dig 😍😍🎄⛄️️❄️

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!