fredag 4 november 2016

Min systerdotter Linneas jullista!

Hej mina julvänner!

Jag har ju tidigare berättat om min underbara 14-åriga systerdotter LINNEA som kommer hem till mig och gör egna julklappar. Jag har gjort mitt allra bästa för att hon ska känna lite av julens magi, och nu tror jag det faktiskt fungerar:D! Hon har nyligen startat en egen blogg (kanske påverkad av mosters bloggskrivande???) och häromdagen hade hon lagt upp en Jul Quiz, eller det som vi julbloggare kallar för jullista. Alltså, kan ni tänka er vilken stolthet hennes julnörd till moster kände, haha! Och jag älskar hennes jullista, som har svar som är helt skrivna från en härligt tonårstjejs perspektiv. Jag älskar när man får lite insikt i hur barn/tonåringars hjärnor fungerar:)))

Självklart var jag ju tvungen att svara på hennes jullista, och jag hoppas att ni kikar in på hennes blogg https://linneasstyle.blogspot.se/2016/10/jul-quiz.html och läser hennes svar,  och kanske till och med svarar på den själva:)) Enjoy!

LINNEAS JUL QUIZ!

1.Va är din favorit Holiday film?
Jag kan bara inte välja! White Christmas, Holiday Inn, It's a Wonderful Life och Polarexpressen är bland mina favoritfilmer i alla fall:)
 
2. Vad är din favorit jul färg?
Röd
 
3. Tycker du om att stanna i pyjamas eller klä upp för jul?
Jag är väl mitt emellan; jag vill vara bekväm men samtidigt se ok ut. Brukar bli sköna byxor och någon fin stickad julig tröja till slut:)
 
4. Om du bara kunde köpa en människa en present i år; vem skulle det vara?
Oj oj oj vilken svår fråga! Jag ÄLSKAR att ge julklappar till alla nära och kära så att bara få ge EN person EN julklapp är ju rena tortyren...! Men måste jag välja skulle jag nog ge en julklapp till min syster. Hon ställer alltid upp och hjälper mig med stora och små saker, och hon förstår mig bättre än någon annan, och hon är min allra, allra bästa vän som jag kan prata om allt med.
 
5. Öppnar du dina julklappar på julmorgonen eller på julafton?
Jag och mina hundar brukar öppna lite julklappar på morgonen; de julklappar som jag har fått av vänner tex . Sedan blir resten av julklapparna öppnade hos syrran och hennes familj framåt kvällen.
 
6. Har du någonsin byggts en pepparkakshus?
När jag var barn brukade jag bygga pepparkakshus med mina mostrar, och nuförtiden brukar jag och syrran bygga pepparkakshus. Fast ofta köper vi en färdig sats som vi (syrran) sätter ihop.
 
7. Vad Tycker du om att göra på din jullov?
Jag tittar på sport och filmer och handarbetar. Förhoppningsvis blir det lite snöiga vinterpromenader med hundarna också:)
 
8. Har du några jul önskningar?
Att vi får en snörik jul!!!
 
9. Favorit jul lukt?
Färsk gran och hyacinter
 
10. Favorit jul måltid eller fest?
Min favoritmåltid under julen är när vi firar lilla julafton med min pappa och hans fru. Då fixar jag all julmat vilket är JÄTTEMYCKET jobb men väldigt trevligt och mysigt!


Och förresten, i helgen är den sista chansen att vara med i VÅRAN LILLA JULVRÅS JULLOTTERI där vi lottar ut de här fina handgjorda julsakerna!


 Sista datumet att delta är på söndag; sedan drar Linnea vinnarna på tisdag 8/11! 

Julkram!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!