tisdag 22 september 2015

Njuter av lingon:)

Idag har jag och mamma och två av mina hundar varit i skogen och plockat lingon! Vad otroligt mycket lingon det fanns; vi plockade i två timmar och fick ihop ungefär 12 liter:)


Det var sååå vackert med alla de mogna lingonen som lyste så fint bland lingonrisen! Tänk vad fint det skulle bli om man kunde dekorera hemma med lingon och lingonris...!


Väl hemma så rensade jag bären och kokade lingondricka, och sedan gjorde jag lingondricka med kanelsmak på restbären:) Kanelsmaken gjorde att lingondrickan nästan smakade som glögg - riktigt gott blev det!


Dessutom gjorde jag två liter lingonsylt, så nu har jag till alla mjuka pepparkakor jag kommer att baka framöver:)


Dessutom fryste jag in några liter lingon som jag kan ta fram närmare jul om jag vill göra glögg eller baka lingonbröd etc.

Har ni något bra julrecept med lingon?

Annie

2 kommentarer:

  1. Själv gillar jag inte lingon, så jag har få sådana recept - fast i mjuk pepparkaka är lingonsylt ett måste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Och nu har jag så att det räcker till nästa jul också:) Jag gillar lingonsmak på min glögg - tycker det gifter sig bra med glöggkryddorna:))

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!