söndag 27 september 2015

Juligt gott och blandat från helgen som gått!

Hej mina julvänner!
 
Igår var jag till några affärer och då stötte jag på den här ljusslingan på Jysk:
 
 
Visst känns den lite som Disney Jul?!
 
Dessutom var jag och syrran bara tvugna att titta in på Panduro och sukta efter pysselgrejor eftersom de hade 25 % procent på hela sortimentet!
 
 
De hade redan fått in en del av sitt julsortiment och det var jättefina grejor! Jag vill minnas att jag påpekade förra året för butikschefen att de då var alldeles för sena med sitt julsortiment - kul att de tog till sig kritiken från mig och andra julpysslare:)
Några mönstersaxar fick följa med mig hem så att jag ska kunna göra mina egna juletiketter (enligt syrrans direktiv) och lite guldglitter.
 
Guldglittret använde jag idag när jag dekorerade lite kottar:)
 

Jag har inte bestämt mig för hur eller till vad jag ska använda dem än, men fina blev de:) Just nu slog det mig att jag skulle kunna lägga dem tillsammans någonstans med min guldiga ljusslinga...hmm...det skulle kunna bli riktigt bra.

Kommer  ni ihåg den underabara lilla juldagboken jag fick av syrran? Om inte kan ni kolla in den HÄR!
Hon har ju fyllt den med olika passande julteman för mig, men jag har insett att det saknas ett par saker som är viktiga runt julen för mig. En av dem är DOFTLJUS, så jag bestämde mig för att försöka få in en sådan del i min juldagbok. Det stället där det fanns bäst plats för ett nytt julämne var den här sidan...

 
...och uppslaget.
 

 
På det stora kortet i mitten har jag skrivit ner mina egna recensioner av Yankee Candle Juldofter, och på det lilla kortet ska jag dokumentera den första frosten och den första snön. (Om de nu någonsin kommer!)
Jag ville ju också ha en passande ettikett till framsidan av uppslaget så att jag kan hitta recensionerna, men det gav mig lite ångest att tillföra ett element! Jag vill ju inte 'förstöra' det fina som syrran har gjort, och min förmåga är inte lika stor som hennes när det kommer till scrapbooking. Men till slut fick jag till den här Doftljus-ettiketten...


...och jag är ganska nöjd. Jag förstörde inte sidan helt tycker jag:)

Som ni vet så gillar jag att brodera, men den senaste tiden har jag blivit sugen på att virka igen så jag har virkat lite snöflingor som jag planerar att stärka och sedan hänga i julgranen:)


Jag planerar ju att ha en vit/silver/guld tema i julgranen i år; jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning! Jag har ju alltid kört på mest rött (med inslag av lila) och silverglitter så jag har INGEN ANING om hur det kommer att gå och om jag överhuvudtaget kommer att gilla den nya tappningen av min julgran...!

Slutligen måste jag bara berätta att mitt Adventsfika är nu officiellt inbokat i alla mina nära och käras kalendrar! Förhoppningsvis kommer alla jag älskar och tycker om att sammanstråla här i min lilla julvrå den 29:e november - Första Advent! Vad kul det ska bli att ha mitt ELFTE Adventsfika - kan ni tänka er?!! Helt otroligt! Jag längtar verkligen! Det kommer dock dröja någon månad innan jag börja förbereda på riktigt. Just nu kollar jag bara på julbaksrecept och försöker att tömma frysen innan jag ska börja fylla den med juliga fikabröd:)

Julkram!

Annie

1 kommentar:

  1. Jag tror din gran kommer att bli fin, vi har inte bestämt färgtema ännu. Vi har haft vitt och guld och vi har haft vitt och silver men inte alla tre samtidigt men det låter fint. Vi har även matchat guld eller silver med antingen rött, blått eller lila.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!