torsdag 19 oktober 2023

SNÖÖÖÖ!!!!!

 Den senaste veckan har jag sett på väderleksappen att det skulle bli minusgrader detta dygn och att det skulle komma snö under natten/ idag🤩🤗❄️❣️ Dock vet man ju aldrig om det blir som de förutspår, så jag försökte att inte hoppas för mycket. Men igår kväll kröp temperaturen ner mot nollan, och när jag kikade ut genom fönstret när jag vaknade under natten så hade det kommit lite vitt på marken. Eftersom jag kände mig förväntansfull som ett litet barn var det svårt att sova och jag var ju dessutom rädd att missa snön...men när jag till slut klev upp ur sängen vid 08-tiden såg det ut så här utanför fönstret...❄️❣️

Dock snöade det inte men enligt väderleksappen skulle det börja snöa runt 09- tiden, så jag gjorde mig i ordning medan jag höll koll på fönstrena och klockan 9 gick jag och Neville ut. Och det kunde inte vara mer vältajmat för precis när jag öppnade porten började det snöa och yra stora snöflingor och det var helt magiskt vackert🤩🤩🤩.

Jag var överlycklig medan Neville såg så där lagom fundersam och frågande ut som jag har lärt mig är typiskt för hans personlighet😅. Det här var vår första gång som vi fick uppleva snö tillsammans så det var speciellt för mig❤️. Det kommer inte dröja länge innan han lär sig att hans nya matte alltid vill gå ut och gå långa promenader när det snöar😁❄️🤗❣️


Nevilles päls blev genast snötäckt, och jag njöt av att allt genast blir så vackert med ett lager vitt fluff, även vissna buskar😅.


Sedan gick vi en av våra favoritvägar över en snötäckt bro och igenom en skogsdunge.


Självklart skulle stunden, snön och hunden förevigas på bild...


...även om hunden i fråga inte riktigt såg poängen med det😉😅.


 Och jag bara njöt av nuet och allt det magiska omkring mig...


...som en snötäckt hundkompis...


...och snötäckta tallbarr...


...och tassavtryck i den snötäckta gräsmattan...

...och att vår vanliga omgivning helt plötsligt såg ut som en vackert vintrig tavla❄️😍❣️


Till slut gick vi förbi hundgården så att Neville kunde få gå lös en stund och nosa i snön...


...och springa runt och busa med matte.


Jag tog flera vintriga kort på min nya fyrbenta bästa vän...


...medan han höll koll på omgivningarna🥰.

 Men till slut började jag frysa om fingrarna och de snöfyllda molnen slingrade sig och det var dags - tyvärr - att gå hem. Jag var fylld av julstämning och så tacksam för att ha haft chansen att njuta av några timmars snöfall, och för att stunder som dessa fortfarande kan ge mig så mycket lycka och energi❤️.
Éfter vår promenad gick jag till affären och handlade lite satsumas, och sedan bakade jag min SAFFRANSKAKA MED MOROT OCH APELSIN som jag ska avnjuta med färskpressad satsumasjuice om en stund💛😋💛. Och ikväll blir det tomtegröt och julfilm🤗🤩🥰😋❣️
 
Snön smälter bort nu på eftermiddagen men inombords är det fortfarande mjukt och fluffigt efter vår underbara snöiga förmiddag❄️🐾❄️❣️ 
Vilken fin dag det blev🥰❣️

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!