måndag 30 oktober 2023

🎶 It's beginning to look a lot like christmas...🎄🎅❄️🎶

 

Äntligen kan jag hitta några av mina juliga favoritvaror i mataffärerna igen😋🤗❣️ Nu väntat jag bara på Pågens vörtbröd MED russin...men där är väl den stora frågan om jag kommer att ha råd att köpa den i år...😳??

Jag har köpt några av mina jultidningsfavoriter...och blev extra nöjd när det just då var HALVA priset på Lantliv Jul😱🤗❣️

Jag har fått hem en underbar julbok...men jag har knappt bläddrat i den än då jag andaktsfullt vill njuta av den under hela november-december😍.

Jag har rört ihop årets första lussebullsdeg...

...och njutit av doften från nybakade lussebullar och provsmakningen av säsongens första...eller snarare TRE första 🙈 saffransgula lussebullar😋💛. Och jag var dessutom supernöjd med de juliga kökshanddukarna jag fyndade på Rusta under förra årets mellandagsrea. De påminner verkligen om äldre tiders kvalitetshandukar i kraftigt bomullstyg🤩.

Jag har sett en hel del snöflingor under den senaste tiden eftersom temperaturen har legat runt nollan. De flesta flingorna har smält på marken, men det fanns några ställen där snön låg kvar. Det kommande dygnet ska vi nog få mer snö...🤗❄️

Med tanke på de snöflingor som har virvlat i luften kändes det som hög tid att sätta upp utebelysningen på balkongen. Två granslingor med inbyggd belysning + en extra ljusslinga senare så var jag nöjd😍. Så mysigt att kunna se belysningen på balkongen på kvällen när man sitter uppkrupen i soffan🥰.

Jag har börjat julpynta så smått i våran lilla julvrå och det är såå mysigt🤩❣️ Jag struntar fullkomligt i att jag antagligen är först i hela Sverige😅... Jag har min målbild klar för mig; när alla andra stressar runt och försöker få fram julpyntet i slutet på november, sitter jag i soffan och handarbetar i godan ro och tittar på julfilm och mumsar på lussebullar😉😁❣️

Så nu lyser den röda adventsstjärnan i det lilla köksfönstret igen och något så julmysigt kan ju bara inte vara fel🥰.

En av mina fyra julkaktusar har fått knoppar vilket brukar vara ett fint jultecken.

Jag har kokat första omgången med knäck😋. Funderade som hastigast på om jag skulle testa någon variant...men i slutändan kände jag för den klassiska och mest välbekanta knäcken med mandel.

Och så har ÄNTLIGEN skidsäsongen smygstartat i helgen, och om två veckor är det dags för Vinterstudion🤗. Som en äkta sportnörd så väl som julgalning, så är det verkligen ett tydligt tecken på att julen närmar sig med stormsteg❄️🎄🎅🤗❣️

"It's beginning to look a lot like Christmas
Soon the bells will start
And the thing that'll make 'em ring is the carol that you sing
Right within your heart"

Varma julhälsningar,
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!