onsdag 23 december 2020

Sista galna dagarna med julförberedelser...

 Hej Mina kära Julvänner!

Det är midnatt och jag borde gå och lägga mig, men jag ville så gärna kika in här och säga hej💝. Jag har haft så sjukt mycket att göra de sista dagarna, vilket irriterar mig ganska mycket egentligen. I höstas kändes det som om jag hade bra koll på läget, och även hela vägen in i december. Men sedan blev det strulet med läkare och min medicin och all min julplanering tvärnitade i en vecka...och helt plötsligt kändes det som om jag tappade kontrollen över julen och de senaste dagarna har jag bara försökt komma ikapp. Och slängt in några timmar av sömn och några lussebullar längsefter vägen...

Så här kommer en liten uppdatering med hjälp av bilder på juliga aktiviteter som har pågått här i Våran Lilla Julvrå under de senaste dagarna...

Jag har gräddat plåt efter plåt med fruktremmar... Favoriten hittills är jordgubbsremmarna.
Jag har också gjort lite onyttigare julgodis såsom knäck, två varianter av kolor och mandelmassebollar.


Jag bakade ut pepparkaksdegen och gräddade pepparkakor.


Pepparkakorna vi har ätit i alla år bakade efter mammas gamla recept.


Jag har beundrat den vackra blomman på julkaktusen jag köpte på IKEA. Det verkar som om några knoppar faktiskt kommer att slå ut...och inte ramla av som de brukar när man köper en julkaktus.


Hundarna har verkligen känt av julstressen😉😍.


Den fina gamla tomten som mamma har sytt har äntligen hittat upp från källaren och vaktar nu julgranen. 


Jag gjorde en väldigt enkel julgrupp med hyacinter, konstgjort lingonris, målade kottar och små dekorationssvampar. Och min glittriga röda julduk har fått landa på vardagsrumsbordet.

Någon har haft fullt upp med att vakta datorn medan jag har rusat runt här hemma.


Tänk om man visste vad han tänker...?!


Även om vi ska få minusgrader så är det ingen snö i sikte förrän nästa vecka tyvärr...så jag har satt upp lite juliga fönsterdekorationer som man kan titta på istället.


Jag har satt upp mina underbara favoritjulplanscher. Och det känns verkligen som jul här hemma...


Idag gräddade jag morotskakan till morgondagens julfika hos syrran...och det kändes HELT SJUKT att det faktiskt är den 23:e december imorgon och JULAFTON dagen efter??? Hur sjutton hände det?!

En annan liten favoritjulplansch har fått komma upp på köksskåpet...

Gräddade ätbara julklappar.

Julklappssäckarna börjar äntligen bli fyllda med inslagna julklappar...

Nu börjar det verkligen klia i ögonen och det är dags för några timmars sömn igen... Imorgon förmiddag måste jag göra en laxmousse och frostingen till morotskakan och göra klart och slå de sista julklapparna. Men jag hoppas också att jag hinner vila en stund i soffan och insupa julkänslan innan jag och hundarna tar en promenad över till syrrans hem där julen börjar i morgon kl 15!!!

Önskar er en alldeles, alldeles underbar dag före doppareda'n🎄🎅🎄!!!

God Jul alla underbara julvänner💝

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!