söndag 13 december 2020

Luciamorgon och VINNARNA i Våran Lilla Julvrås Jullotteri!

 Hej Mina Julvänner!

Vilken mysig luciamorgon det var!


Jag och hundarna klev upp extra tidigt och lade oss i soffan för att titta på SVT:s Luciatåg och jag blev inte besviken!


Jag gillade verkligen att de gjorde en anpassad Coronavariant utomhus i linje med våra konstiga liv i år, och att de hade valt en så himla mysig vintrig miljö från norra Sverige med snö och renar och riktig äkta julstämning. Jag uppskattade också att de sjöng nästan alla vackra, traditionella svenska julsånger. Så summan av kardemumman så tycker jag att det var ett av de bättre Luciafiranden som SVT har sänt de senaste åren.

Pricken över i:et på årets Luciamorgon var (för en handarbetsgalning som mig) att JÄRBO GARN även släppte första delen på en ny KAL (knit-along) så jag kunde mysa med ett nytt och efterlängtat vintrigt stickprojekt designat av Maja Karlsson.


❄❄❄

Men nu misstänker jag att det är många som är nyfikna på vem som vann de handstickade vantarna i året Jullotteri?! 


Vid den här tidpunkten så önskar jag som vanligt att jag kunde skicka ut vantar till alla er som deltar i lotteriet..! Jag blir lika glad och tacksam varje år att det finns läsare som tycker mina alster är fina och värda att vinna, och jag skulle så gärna vilja dela med mig av mitt handarbete till ALLA er underbara människor💖. Men det är ju inte möjligt just nu, så det enda jag kan säga är att om jag lever och mår väl nästa jul så lovar jag att lotta ut flera vantar till de som är intresserade😊💝!

Så för att få fram årets vinnare så valde jag att ladda ner en app med en slumpmässig generator som fick välja vinnare och era nummer motsvarade den ordning i vilken ni lämnade en intresseanmälan till lotteriet. Och det första numret som dök upp var...


...och därmed gratulerar jag ANNA som har den underbara julbloggen JUL, STRÅLANDE JUL och som nu har vunnit ett par ullvantar😊.

Nästa nummer blev...


...och då är det TINA som har julkontot @julhostina på Instagram som hade turen att vinna ett par handstickade vantar!

Och slutligen valde appen nummer...


...och då blev det MARIA som har instagramkonton @beoma12 som vann det sista paret vantar!

Stort GRATTIS till alla er som vann! Jag kommer att kontakta er på Instagram. Och som vanligt blir det slumpen som avgör vilket par vantar som så småningom dyker upp hos er😉😊🤶🎁!

Hoppas ni alla får en underbar Luciadag med mycket julstämning och många smaskiga lussebullar💛! Jag har redan satt i mig två stycken😜🙈!

Annie

5 kommentarer:

  1. Jag känner ren lycka och ser fram emot mina vantar 💞

    SvaraRadera
  2. Jag känner ren lycka och ser fram emot mina vantar 💞

    SvaraRadera
  3. Jag känner ren lycka och ser fram emot mina vantar 💞

    SvaraRadera
  4. Stor grattis till vinnarna.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!