fredag 27 november 2020

Våran juliga adventsfredag i bilder

Hej Mina Julvänner!

Idag har jag återigen haft fullt upp med julbak och julförberedelser och jag passade på att dokumentera min dag med mobilkameran i högsta hugg😊.

Kl. 10.23: Vaknade i lugn och ro och låg och zappade på telefonen en stund och kollade in hundcoachen Fredrik Steens besök hos Malou. Han hade problem att hålla sin hund lugn, och det påminde väldigt mycket om min beagle😂.

 
På tal om min beagle och lugn start på dagen...😍,


Kl. 11.30: Vi går 'morgon'-promenad. Det är jättefint ute med frost på marken och jag njuter av allt som är täckt med gnistrande iskristaller.


Det ser verkligen ut som om det har snöat.


Min frusna pensionär har på sig sin glittriga jultröja för att hålla värmen i minusgraderna.


Kl. 12.45: Dags för frukost och jag passar på att börja titta på världscupspremiären i längdskidor från Ruka.


Slår in sista paketet till årets paketkalender....


Kl. 13.40: Ramar in ett juligt korsstygnsprojekt som jag har haft liggande i många år.


Kl. 14.15: Mensvärken håller på att ta över så jag sätter mig i soffan med en värmedyna på ryggen och lite frukt på en bricka.


Hejar på svenskorna som kör längdskidor och börjar virka på en tomte som mamma har beställt.


Kl.16.30: Dagens andra promenad. Fortfarande kallt och frost och det är så mysigt att gå omkring och titta på adventsdekorerade fönster och balkonger. Inga problem alls att låtsas att det har snöat och promenaden blir längre än jag hade planerat...


Kl. 17.15: Hemma igen och sätter på min egna juliga spellista på Spotify. Då och då lägger jag till någon mysig jullåt på listan, och senast var det jullåtar av Miss Li, Måns Zelmerlöv och Sanna Nielsen....


Laddar upp med färskpressad citrusjuice. Perfekt att ha ett glas tillhands när man behöver tanka energi till julstöket.


Kl. 18.30: Påbörjar kvällens stora projekt; bre chokladsmörkräm på biskvi-bottnarna.


Kl. 1930: Medan biskvierna står och blir kalla i kyl och kylskåp så stryker jag de sista julkuddarna.


Kl 20.30: Gör chokladbollar.


När ni julbakar så glöm inte bort att göra de enkla och populära och billiga bakverken. Och med glutenfria havregryn och mjölkfritt margarin så blir chokladbollarna gluten- och laktosfria! OCH de ser ut som snöbollar och man kan frysa dem!

Kl. 21.30: Dags för julbakets kladdigaste stund: doppa biskvierna i choklad.
Trots att jag har gjort över 1000 biskvier så blir jag lika kladdig varje gång under det här momentet...


Kokar risgrynsgröt till sen middag.


Kl. 22.30: Har nyligen fått en begagnad Ipad av syrran så nu kan jag använda flera skärmar på samma gång👌👏. Så jag tittar på parallellstorslalom på paddan och börjar samtidigt ladda ner bilderna till detta inlägg.


Det var min juliga dag det. Nu är klockan 23.40 och jag ska ta ut hundarna för sista gången och sedan krypa i säng. I morgon har jag en del kvar att göra inför söndag, men jag ska också ta det lugnt i soffan och titta på Vinterstudion så det blir nog en bra dag.

Hoppas ni har det bra och njuter av att årets bästa tid är framför oss🤶🎄🤶!!!

Annie

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!