lördag 22 december 2018

Full fart men juligt underbart!

Hej Mina julvänner!

Nu är det midnatt mellan fredag 21 december och lördag 22 december och det har varit fullt ös medvetslös hela dagen. Egentligen borde jag väl gå och lägga mig eftersom jag ska upp tidigt och åka och handla frukt till den obligatoriska fruktkorgen och mera saffran till mellandagarnas/nyårs lussebullsbak, men jag vill så gärna dokumentera mitt julstök och annat julmysigt så jag får klara mig med någon timmas mindre sömn. Det är ju ändå jul och jag kan sova de andra 350 nätterna på året!

De senaste dagarna har jag fått några trevliga julkort och det glädjer mig verkligen! Jag har fått ett jättefint julkort från JENNY och hennes otroligt söta dotter Moa❤. Det här året har Jenny verkligen blivit en fin julvän och det slutar aldrig att glädja mig hur underbart det är med alla mina julvänner som jag har fått tack vare julbloggen! För fem år sedan när jag började med julbloggen så hade jag ingen aning om att den skulle ge mig sååå otroligt mycket och ge mitt julfirande varje år en extra fin guldkant!


Jag har också fått ett fint julkort från JOHANNA och hennes familj, och Johanna har jag följt i många år så hon är ännu en fin vän. Johanna skickade även med en söt liten vit virkad ängel som nu hänger i min julgran.


Jag har även fått ett stort paket av min allra finaste julvän MARIE, men jag har bestämt mig för att jag ska öppna det imorgon eftersom det känns som om julen börjar på riktigt imorgon. Jag vet att paketet även innehåller några små paket som ska sparas till julaftonen😊.

❄❄❄

Jag älskar bloggen UNDERBARA CLARA, och speciellt i juletid eftersom Clara Lidström också älskar julen och bjuder på jättemysig julstämning från Västerbotten i hennes blogg. För några år sedan gav hon också ut en liten julbok som jag har varit sugen på, och eftersom den inte är så dyr så fick det bli årets julklapp till mig själv.


En riktigt mysig liten julbok med mycket julstämning och lätta men trevliga julrecept för hela familjen...och jag är mycket nöjd med min egen julklapp🎄🎁🎄!

❄❄❄

I köket har jag pysslat vidare idag och bakat nonstop-kakor till julaftonen...


...och över 100 minibiskvier som alla älskar i min familj...utom jag😉.


Men det är helt ok; trots att det är mycket jobb och jag inte äter några själv så är det underbart att se min älskade familj njuta av dem under julen!
Jag har även gjort marsipanbollar i choklad som min mamma älskar.


Och om ni undrar så har det varit stressiga dagar för mina hundar också...


Idag har snön fallit lätt från himlen hela dagen och jag är så tacksam att vi äntligen får fira en vit jul igen. Det är så underbart att stå i köket och julpyssla medan snön faller utanför fönstret😍!



Det känns nästan som om någon uppe i himlen har skickat snö till oss så att min älskade Tyson - som älskar snö -får fira en sista VIT jul med mig❤❄❤.

Varma Julhälsningar till er alla!

Annie

3 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!