söndag 14 december 2014

Tredje advent - Julklappsspel hos mamma!

Som många andra har vi fullt upp i december i våran familj; Adventsfikat, födelsedagar, Lucia, Lilla Julafton, 23:e och Julafton. Men förra året insåg syrran och jag att vi inte hade någon jultradition hemma hos mamma i december, och då kom syrran på att vi skulle införa ett julklappsspel hos mamma. Så idag var det dax för årets julklappskamp! Vi (syrran, svågern, jag, två syskonbarn och en av deras kompisar) åkte hem till mamma. Först åt vi Texmex till lunch och jag passade också på att fota hennes fina lilla gran med två tomtar som jag har virkat.
 
 
Sedan var det dax att lägga upp alla julklapparna på bordet...

 
och sedan började vi spelet!
 
 
Som vanligt hade jag inte speciellt mycket tur med tärningen, så jag fick inte chansen att roffa åt mig så många julklappar - till skillnad från vissa andra...
 
 
När det var dags att öppna julklapparna så var ju min lilla Kaxmört som vanligt redo att hjälpa till:D
 
 
Här är en del av vad vi slogs om; servetter, julkulor, choklad, ljus, ostbågar mm..


För min egen del fick jag ta hem dessa tre saker vilket jag är ganska nöjd med...


 
...fast med min tur är jag ganska glad att ingen kommer att kunna ta mina julklappar under julafton...HAHA!

Hoppas ni har haft en härlig 3:e advent!

Happy Holidays,

Annie

2 kommentarer:

  1. Älskar klapplek, var ett par år sedan vi spelade det nu men tidigare försökte vi träffas någon gång innan jul, familj och vänner och spela :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är riktigt mysigt - jag bara önskar att jag hade lite mera tur när jag spelar...:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!