tisdag 30 december 2014

Mina jättefina julklappar och lite julen-är-slut-depp

Jag vet inte hur det är med er andra julbloggare, men själv drabbades jag som vanligt av den stora julen-är-slut-depressionen när julaftonen var över. Att behöva vänta en lång vår-sommar-höst innan julen kommer igen känns olidligt just nu..:( Ute har den snö som kom före och under julaftonen börjat smälta bort, och i sovrummet lyckades hundarna riva min lilla gran så det känns VERKLIGEN som julen är över:( Men granen och julpynten kommer nog att stå kvar ett tag in i nyår; jag är känslomässigt inte redo att ta bort allt än... Jag kan också tänka mig att jag kommer att ta en dag i början på jauari när jag tittar igenom alla mina favoritjulfilmer innan jag är redo att helt säga adjö till JULEN 2014...

Men en annan sak återstår också från årets jul, och det är att visa er en del av alla fina julklappar jag fick på julafton!
Av min mamma fick jag bland annat två par handstickade sockor och en pärm fylld av foton på mig genom åren! Det var verkligen en toppenjulklapp för jag har nästan inga kort på mig själv som liten.
Tänk om man fortfarande var så söt:))
 
Av mina syskonbarn fick jag bland annat den här dekorerade ljuslyktan...
 
...och några fina dekorerade ljus och julpynt.
 

Av mormor fick jag dessa mysiga tofflor (jag sliter ut ett ANTAL
tofflor varje år!)
Av min mycket kreativa syster fick jag ett antal jättefina julklappar!

  Den här vikta boken med sin julhälsning fick jag i min paketkalender på julaftonen!
 
Sedan fick jag de här handdukarna att sätta fast på spisen... 

...den här underbara virkade mössan...
 
...en virkad duk till mitt nattduksbord...
 
Till mina hundpromenader fick jag den här mysiga axelremsväskan av syrran (så att jag har någonstans att ha hundgodis, bajspåsar, bollar, vatten mm)!

Sedan fick jag den här jättefina tavlan...
Fotot gör inte tavlan rättvisa:(
...och den här fina julteckningen som definitivt kommer att sättas upp nästa jul!


Jag fick också den här fina bokdekorationen - ni ser väl tassavtrycket i hjärtat?
 
 
Min lilla Kaxmört som älskar att rulla in sig i mina filtar...
...fick en egen quiltad filt av moster att gömma sig under!

Om ni gillar något av vad min jätteduktiga syrra har gjort till mig så kommer hon att börja sälja sina alster på www.etsy.com  under nästa år vilket är superspännande!
Själv har jag varit riktigt dålig på att ta bilder på alla julklappar som jag själv gjorde till min familj till jul, men jag virkade bland annat fyra ponchos, stickade en halsduk och ett antal sockor, och virkade några grytlappar.

Gott Nytt År!

Annie



2 kommentarer:

  1. Detsamma till dig! Ska hälsa på och välja en valp från en kull på söndag, så det kommer bli en söt liten kompis att hämta om bara 4-5 veckor till :D Längtar otroligt mycket. Hoppas du och hundarna får ett fint år! Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med hemmagjorda klappar. Jag känner exakt likadant som dig, blir alltid så deprimerad när julen är över!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!