onsdag 17 december 2014

Massor av julgodis!

Nu är det fullt upp här i Våran Lilla Julvrå!
På lördag kommer pappa och hans fru hit för att fira Lilla Julafton med oss, och jag har massor av julmat mm att fixa innan dess. De senaste dagarna har jag gjort massor av julgodis; i princip är jag den som ansvarar för julgodiset  i våran familj. Det är helt ok med mig; jag tycker det är riktigt roligt att göra julgodis och det finns utrymme för kreativitet också.
I år har jag bland annat gjort några av mina julgodisfavoriter:
Smaskig marängfudge...

...och vit tryffel med citronsmak.

Jag har gjort massor av rischoklad som går åt som smör i solen på vårat julgodisbord, och sedan gjorde jag också en speciell variant av rischoklad till min syster...
...som jag hoppas att hon kommer att gilla!

Jag har gjort tre typer av kola, och inspirerad av alla mina julbloggsvänner så har jag till och med suttit framför tvn och gjort små kolapaket...
Jag måste säga att kolapaketen ser riktigt fina ut, och såå mycket extra tid tog det inte att göra dem... Förr om åren brukade jag hälla upp kolan på bakplåtspapper på en plåt när den skulle stelna, men i år har jag hällt upp mina kolasmeter i bröd- och gratängformar (som Leila Lindholm gör i Leilas Jul) vilket har gjort det mycket enklare att skära kolan i fina tjocka kolabitar som sedan är mycket lättare att slå in...alltid lär man sig något nytt!

Happy Holidays,

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!