lördag 20 december 2014

Redo för Lilla Julaftonen?!

Här kommer lite foton från mina förberedelser inför morgondagen då vi firar Lilla Julafton med pappa och hans fru:
 
Min underbara 9-åriga Alfahane i julskrud.

Jag har satt upp en fin gammal pappersbonad brevid granen.

Årets lilla julskinka är griljerad med apelsingriljering - jag avskyr senap.


Revbensspjällen är färdigstekta - har gjort ett par extra portioner till
mamma som älskar mina revbensspjäll:)

Virkad girlang som jag har gjort, en julkula som syrran har gjort, och änne en
pappersbonad...

Tomtarna har tittat fram ur förråden...

Min egenhändigt gjorda adventskalender/julstjärna

Min virkade julfilt som inte är klar, men som är fin nog och stor nog
att täcka över röran i min handarbetslåda:)

Min juliga myshörna där jag handarbetar, tittar på tv och bloggar.

Den här julkudden sydde jag förra året.
Min ståtliga gran med julklappslådan redo och barndomens
tomte som vaktar granen.

 
Skålen med nötter står och väntar på min pappa - han
älskar att knäcka nötter:)


Slutligen, syrran var här tidigare i kväll och hjälpte
till att diska:) Visst syns det?! Haha!
Happy Holidays,

Annie

1 kommentar:

  1. Nu är det jul igen, å nu är det jul igen... Kramar, snart kommer diskmaskinen å knackar på:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!