söndag 5 oktober 2014

En liten julgrej till mig själv:)

Det finns några saker som jag gör VÄLDIGT mycket just nu, och två av de sakerna är att bläddra i mina gamla jultidningar för att få inspiration och idéer, och att göra handgjorda julklappar (det är inte för inte som syrran kallar mitt hem för julklappsfabriken just nu- haha!). Men idag kände jag mig less på att bara göra fina saker till alla andra så därför började jag virka på en liten julig grytlapp till mig själv:)

Jag hittade ett mönster i Stora Juljournalen 2006...


 ...som egentligen var ett korsstygnsmönster, men jag tänkte att det borde fungera ganska bra för en virkad grytlapp också. Så sagt och gjort, jag tog fram mina vita och röda bomullsgarner och började virka...
Hundarna är aldrig långt borta när jag handarbetar:)
...och jag tycker det ser helt ok ut än så länge. De små stjärnorna liknar kanske kräldjur mer än stjärnor, men man kan ju se de små hjärtanen och den stora stjärnan, så den kommer nog att duga för mitt kök:) Och jag måste säga att det känns väldigt bra att göra något till mig själv för en gångs skull, så en mental påminnelse till mig själv:
Glöm inte att göra fina julsaker och handarbeten till mig själv då och då emellan all julklappsproduktion!
Jag tror att det främjar min juliga skaparglädje i det långa loppet:)

Happy Holidays,

Annie

4 kommentarer:

  1. Vilka söta små kräldjur:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har du inte hört att kräldjur är den nya jultrenden för i år? Haha!

      Radera
  2. SV: Jag blev jättesugen på att ha kvar den framme, men maken tyckte vi skulle ställa undan den :(

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!