torsdag 2 oktober 2014

Dagens Juliga...

...blev väl kanske inte så mycket som jag hade hoppats på. Jag åkte runt och handlade åt min nyopererade mamma och hoppades att jag skulle stöta på en liten början på julen i affärerna, men det var väldigt dåligt med det. Det närmaste jag kom var en skylt på City Gross...
...som i och för sig var mycket lovande men inte så julig i sig själv. Sedan hittade jag 1,5 litersflaskor med Lokas vintersmak Kryddigt Päron, men sen var det slut på det juliga:(

Så då fick jag fixa det riktigt juliga idag på egen hand:) Väl hemma igen så satte jag på lite julmusik på hög volym och provbakade en sats med pepparnötter.

 
Receptet jag prövade sade att man skulle dekorera med en skållad mandel på varje 'nöt' men jag prövade att blanda i lite hackad sötmandel i smeten i stället. Resultatet blev goda men ganska 'torra' kakor. Det fungerade bra att ha i hackad mandel, men jag tyckte att de var lite svaga i pepparkakssmaken, så skulle jag göra dem igen så skulle jag nog ha i mera kanel, ingefära och nejlika. Men det doftar i alla fall riktigt juligt hemma:D

Happy Holidays,

Annie

2 kommentarer:

  1. Ja nu bara längtar man efter att julen ska komma ut i butikerna..

    SvaraRadera
  2. Ja - som vanligt är de så himla sena - haha!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!