onsdag 17 september 2014

Mina tecken på att höst/vintersäsongen drar igång

På bloggen Jul i Laloland undrar Jessica vad våra tecken är på att höst/vintersäsongen drar igång?
Intressant fråga tyckte jag och började fundera...
Jag kom fram till att mina egna favorittecken på att årets bästa säsong är på intågande är bland annat att...

- gula löv börjar ligga i drivor på promenadvägarna.

- jag måste sätta på mig mössa och täckjacka när jag går ut med hundarna på kvällen.

- jag börjar bli sugen på mjuk pepparkaka, risgrynsgröt och currygryta.

- jag måste ha något ljus tänt i hallen på kvällarna för att inte snubbla på någon hund.

- fräscha satsumas och apelsiner dyker upp i affärerna.

- tidningarna börjar göra reklam för sina julnummer.

- jag börjar bli sugen på att ta fram alla mina röda textilier hemma.

- min kompis börjar mumla om mina saffransskorpor.

- jag kan nämna julen för min familj och vänner utan att de stönar högt!

Dagens pyssel: Ni som handlar på Panduro känner nog igen dessa julklappsetiketter -
jag fick improvisera lite eftersom materialsatsen saknade vissa delar.
Men fina blev de ändå tycker jag!

Happy Holidays,
 
Annie

3 kommentarer:

  1. Bra lista =)
    De gula löven börjar nästan komma nu, men här i LKPG är det mest bruna än så länge tycker jag =(
    Det där att bli sugen på saker känner jag igen - för mig är det mustiga saker som grytor och varma grejer som är lite mer matiga än det man käkat under sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Alla grönsaker och glass som jag var sugen på under sommaren byts ut mot gratänger och risgrynsgröt och apelsiner - härligt!

      Radera
  2. Här är ett äldre inlägg på några av de pärlfigurer som min mormor har gjort till mig: //julen.gladers.net/#post225

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!