måndag 8 september 2014

Jag älskar jullistor!

Jag tycker det är riktigt roligt att fylla i jullistor och fundera på sina egna jultraditioner och julnördsbeteenden. Lika roligt tycker jag det är att läsa andras jullistor och se hur andra julnördar firar jul och hur de resonerar runt allt som har med julen att göra:)) Den här jullistan hittade jag på julbloggen http://santababy.blogg.se/ , men tyvärr är det oklart vem som har komponerat listan. Om någon vet det så lämna en kommentar så lägger jag in en länk till den rätta bloggen:)

1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
 Helt klart en tia. Jag längtar jättemycket just nu, men sedan när butikerna börjar ha julsaker mm, då vill jag att tiden ska gå RIKTIGT långsamt så att jag hinner njuta så mycket jag kan innan julen är över.
 
2. När vill du att första snön faller?
Nu! Men det är ju inte realistiskt, så jag säger oktober. Så fort det blir minusgrader så spanar jag uppåt..!

3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
 Helst vill jag ha en levande gran - som brukar komma från Blomsterlandet (99kr!). Tyvärr så har granarna ibland tappat alla barr till julaftonen och då brukar jag önska att jag hade en plastgran istället:((
 
 
4. Har du redan börjat förbereda inför julen, i så fall vad?
 Jag har börjat göra julklappar och fundera lite runt mitt adventsfika när jag bjuder in släkt och vänner. Jag har skaffat lite juldoftljus och lite ny julmusik för i år.
 
5. När tycker du det är okej att börja med julens sysslor?
 Julbaket börjar väl i oktober (bakar väldigt mycket) och pyntningen börjar i november. Jag har inga måsten när det gäller sånt här; jag lever i nuet och vill jag göra det tidigt så gör jag det:)
 
6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?
 Jag vill försöka att inte spendera fullt så mycket pengar på julen i år, men jag har ingen aning om hur det ska gå till...
 
7. När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid?
 Jag börjar med julklapparna i god tid, men det brukar ändå bli lite julklappsstress i december.

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.
 9 - förra årets jul var jättemysig - förutom vädret. En jul utan snö kan aldrig få en tiopoängare av mig...
 
9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Jag vill vara bara med den närmaste familjen från och med Kalle Anka på eftermiddagen. Innan dess har jag inga problem med flera människor.
 
10. Hur var sommaren 2014?
 Fööör varm!
 
 
11. Hur ser du på julbloggsäsongen 2014?
Eftersom det här är min första säsong som julbloggare så känns det jättespännande med årets julbloggsäsong! Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av julbloggarnas värld framöver och det känns som om julbloggandet kommer att ytterligare berika min egen upplevelse av julen - trots att det tar en del tid:))). 


Uppdatering: Listan kommer från http://lisasvinterland.blo.gg/ :)) Tack Lisa, det var riktigt bra frågor:))
 
Happy Holidays,
 
Annie

4 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå det är trevligt att läsa svaren på jullistorna:)

    SvaraRadera
  2. Du kanske skulle ta och svara på nån av dem på din egen blogg?! T.ex. min lista:))

    SvaraRadera
  3. Den kommer från mig ursprungligen, men du behöver inte länka! :) Kul läsning!

    SvaraRadera
  4. Det är så klart att den ska länkas till dig:) Det tar ju sin lilla stund att knåpa ihop de här listorna och den här var jättetrevlig:) Julkram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!