fredag 17 september 2021

Häng med på lång och detaljerad julspaning på Dollarstore!

Hej mina julvänner!

Jag har haft några tuffa veckor så det har inte blivit så mycket julinspirerade aktiviteter. Lite handarbete med juliga färger förstås, och några lättsamma julfilmer hos syrran. Men nu hoppas jag på lite lugn och ro så att jag kan finna lugnet inombords och kan börja se framåt igen och känna lite julpepp.

Det mest juliga jag har gjort hittills var gårdagens besök på Dollarstore tillsammans med min systerdotter Linnea (så smidigt när syskonbarnen är stora nog att ha körkort och egen bil😉). Vi var ju där för några veckor sedan och då hade de bara tagit fram julpapper, men IGÅR...då var det något helt annat!! Det kändes som om en riktigt stor del av julsortimentet hade kommit fram lite här och var i den STORA affären, och trots att jag var trött och slut i skallen så var det jättemysigt att gå runt och julspana tillsammans med Linnea (som också gillar julen och redan drömmer om vad hon ska ha för juldekorationer när hon har eget boende). Och självklart tog jag en massa kort (typ 50 stycken 😎😲) för att kunna visa er också. 
Så nu tycker jag vi går in på Dollarstore och julspanar tillsammans!

Först stötte vi på husgeråden där det hade dykt upp lite julinspirerat på hyllorna. Om ni är ute efter nya jultallrikar så fanns det ett par olika varianter. Söt liten tomte med stuga...


...eller stor tomte med granar... 


Vill man baka ett eget pepparkakshus fanns det speciella formar att köpa.


Små söta hållare för placeringskort om man vill duka tjusigt och bor större än jag gör😉.


Ni som dricker te har väl länge drömt om att ha en teklämma i form av en julgran?? 
Nu finns det en sådan på Dollarstore i alla fall...😁


Granformar i silikon...fast jag funderade på storleken...? Kändes lite för stora för choklad och lite för små för bakverk...? Men fina var de i alla fall.


Juliga slickepotts har man väl alltid drömt om! 


En liten röd serveringsskål med inbyggd handtag.


Sedan gick vi förbi heminredningsavdelningen och där hade det också dykt upp jultextilier etc, som dessa gråröda julkuddar.


Olika juliga bordsdukar...


...och julgardiner. Dock såg jag inga juliga panelgardiner; hoppas det dyker upp sådana senare. Jag är nämligen på jakt efter nya fina, röda panelgardiner till ett bra pris. Var så himla less på mina gamla julgardiner förra julen...! 


En rund, blå julmatta kanske? 


Själv blev jag förälskad i denna vackra vinterkudde!!!


Såå fin och såå gosig med sammetkänsla och mjuk teddybaksida...😍. Får önska mig den i julklapp tror jag...

Sedan började vi närma oss den riktiga julavdelningen, och Linnea konstaterade att ett sådant här fint vitt julhjärta skulle hon vilja ha på sin egna dörr i framtiden. När jag tänker röda julpynt tänker min systerdotter vita julpynt...😂.


En enkel liten LED-stjärna med fot.


Det fanns hur många olika LED-ljusslingor som helst. Man förstår varför uppfinnarna av LED-ljus fick nobelpriset om man säger så... Skulle jag ha tagit kort av alla ljusslingor skulle detta inlägg ha blivit 50 bilder längre, typ...😁!
Här är några av våra favoriter i alla fall.


En enkel ljusslinga med vita kottar; den var en av mina favoriter.

Linnea såg denna ljusslinga med små genomskinliga juldekorerade bollar...


Ljusslinga med glödlampor i rött och vitt.


Den här ljusslingan med små flaskor var jättesöt...men jag vet inte riktigt hur jag skulle använda den...men jag gillade den!


Små juliga ljusslingor med klämma.


Linnea blev alldeles till sig när hon hittade en uppblåsbar tomte, hohoho😂!
Något för er som har tomt på balkongen under vintrarna...???


Mitt trevliga sällskap för dagen🤡😜.


Det fanns lite olika småpynt för adventsljusstaken...och själv började jag tänka julpyssel och scrapbooking...


Självklart fanns det många andra typer av julbelysning. 

Ett luciatåg, någon? 


Adventsljusstaken med utskurna stjärnor i trä som ni skymtar till vänster på bilden gillade både jag och Linnea.

Upplysta granar...


...och stjärnor.


Den här stjärnan stod vi och tittade på och funderade på om vi gillade den eller inte...? Hmm...


Då var vi mer på det klara med våran åsikt om denna ljusanordning...


...HUAA! Såå gräslig😲!!!

Upplysta LED-bollar att placera ut en och en istället för slingor...


Superfin stjärna att hänga på dörren. Godkänd av både mig och Linnea!


Konstgjorda julkransar i olika modeller.


Drömmer du om en stooor nötknäppare finns den på Dollarstore!


Lysande julklappar i guld...


...och blått. 


Själv tycker jag det skulle vara snyggare med röda eller silvriga LED-paket...

De här var ingen hit för oss. 
De var gjorda i någon form av skumgummi och kändes EXTREMT dagis-aktiga. 


De här julgransslingorna som man fäster i toppen på granen verkar så himla smarta!


Olika typer av konstgjorda julväxter. Linnea påpekade att hon saknade misteln...


Juliga lyktor; de vita med snöflingorna var ganska fina faktiskt ser jag nu när jag tittar på bilden. Igår hann jag inte tänka på det eftersom det var så mycket att dokumentera😉🙈.


Vackra glittriga julkulor.


Om du vill ha en färdiggjord adventskalender att hänga små gåvor på finns det en sådan på Dollarstore😀.


Jag tycker att de konstgjorda grankransarna med LED-belysning är så fina! Skulle gärna ha en sådan hemma någonstans. Och denna dekorerad med kottar är ju superfin!


Och så lämnade vi juldekorationerna och gick mot utgången...men så såg vi att de hade fått in lite juliga paketinslagningsgrejor så då gick vi dit och kikade lite noggrannare förstås.

Så OTROLIGT fina julklappspåsar!!


Jag ville bara köpa hem dem och sätta upp på väggen! Såååå mysigt julmotiv😍😍😍!


Snacka om riktig äkta gammaldags julstämning! 

Det fanns andra typer av julklappspåsar också i små storlekar...


...och STORA!


Om du har någon motorcykelgalen släkting kanske denna julklappslåda skulle uppskattas😊.


Självklart fanns det juliga textilband för paketinslagning och dekoration.


Det fanns ihop-fällbara små pappkartonger för små julklappar...


...och juliga klistermärken både för fönster och för allmän dekoration.


Jag hade inga planer på att handla något utan ville bara spana för att ha koll på julläget så att säga. Men jag måste erkänna att något litet juligt fick faktiskt följa med mig hem... Jag lyckades motstå dem förra gången...


...men den här gången gick det inte längre. När jag fick syn på ett julrött julklappspapper med renar så var jag ju bara tvungen att slå till...! Och så blev det ett papper med gammaldags tomtar; kan ju inte motstå det heller...🙈. Men nu ska jag verkligen inte köpa något mer julklappspapper förrän jag verkligen behöver det... 
Någon som tror mig?! 
Nej, inte jag heller😂😉🙈..

Önskar er alla en fin helg🎄🎅🎄💝!

Annie

1 kommentar:

  1. Så mysig julspaning <3 jag var på vårt Dollarstore idag men här har de inte börjat packa upp ännu

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!