torsdag 28 november 2019

Tack och lov för snön!

Hej Mina Julvänner!

Vi har fått snö igen! Och jag är så tacksam!
I början av veckan mådde jag inte så bra; jag kände mig jättetrött och som om allt jag gjorde gick i slow motion. Jag har en känsla av att allt jobbigt som har hänt det här året - pappas sjukdom, oron och den stora sorgen över Tyson, ekonomin, tvn som pajade, tandproblemen mm - börjar ta ut sin rätt. Jag är till och med tvungen att ta en tupplur varje eftermiddag för att orka. Det var dock otroligt stressande att känna mig så trött eftersom jag hade massor att göra inför Adventsfikat.på söndag. Och vädret hjälpte ju verkligen inte till. Det regnade oavbrutet hela tisdagen och det var bara så mörkt och deprimerande. Men jag orkade i alla fall göra skurna pepparkakor och rischoklad den dagen.

Men på natten mot onsdag så snöade det lite och så fort jag såg det på onsdag morgon så kände jag hur energinivåerna ökade.


Det var inte så jättemycket snö, och under dagen blev det riktigt slaskigt eftersom temperaturen ligger runt nollan, men det var ändå underbart och jag lyckades ta mig igenom tvättstugan och fixade i ordning årets paketkalender till mamma och syrran och gjorde klart några julklappar. Det kändes som om jag äntligen började 'få upp farten' igen. 

Och ännu bättre blev det när jag vaknade i morse och tittade ut!


Ännu mera snö som dalade ner mot marken. Hundarna och jag skyndade oss ut och gick till hundgården och jag passade på att filma lite.


När vi kom hem var jag peppad att sätta igång med de glutenfria biskvierna som är ett heldagsjobb...eller tvådagarsjobb ibland. Så jag skållade mandlarna och malde dem till pulver och vispade äggvita och stod samtidigt och njöt av den vintriga utsikten (minus parkeringen kanske😉) utanför fönstret och filmade till och med en snutt så att ni kan se själva😊. 


Visst är det mysigt😍! Snön kom verkligen perfekt för mig och gav mig den positiva boosten jag behövde för att orka/hinna med allt innan söndag. Jag kan inte låta bli att tänka att älskade Tyson i regnbågslandet hade en tass med i det hela: han vet hur mycket snö betyder för matte🐾❤.


Så biskvibottnarna är gräddade och jag har haft på chokladsmörkräm och nu står de i kylen/frysen för att bli riktigt kalla innan jag doppar dem i smält choklad i kväll.

Jag har dessutom gjort glutenfria Nötkakor.


Och FRUKTBOLLAR.


Jag hade glömt bort hur goda de är. Fast jag gjorde bara halva satsen och det blev nog för lite så jag ska göra några till imorgon. Imorgon ska jag också göra struvor vilket alltid är lika spännande.

Annars har jag insett att det blir ett ganska lugnt Adventsfika i år, men det är kanske ok eftersom vi alla är lite möra efter årets prövningar. Pappa och hans fru kommer i alla fall från Stockholm och även min 92-åriga mormor och mina mostrar kommer från huvudstaden vilket alltid är lika mysigt❤.

Förresten, har ni sett att jag har fått äran att vara VECKANS JULÄLSKARE på SOFIES JULBLOGG?! Sofie har i år för övrigt tänkt att ha en egen julkalender på bloggen och det ser jag fram emot. Annars har jag tyvärr haft väldigt lite tid för sociala medier och för att läsa alla era fina julbloggar den här veckan, men jag planerar att ta i kapp det nästa vecka när jag bara ska julmysa och ta det lugnt.

Nej, nu ska jag gå och doppa 90 biskvier i choklad och sedan fixa lite kvällsmat innan vi går en kvällspromenad i snön; det ser till och med ut att snöa ganska kraftigt nu😁.

Julkramar,

Annie🎄🤶❄☃

1 kommentar:

  1. Vi har fått lite snö under natten med, så glad över att det är vitt på backen igen. Tråkigt att du inte har mått så bra hoppas på att det snöar mer hos dig så du får ett magiskt vinterland <3
    Vad mycket gott du har bakat nästan så man vill ta en mumsbit ifrån bilderna :) Hade vart bra om man kunde det hehe

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!