onsdag 28 november 2018

Förberedelserna för Adventsfikat fortsätter...4 dagar kvar!

Hej Mina Julvänner!

I söndags bakade jag säsongens första lussebullar. Jag har inte varit sugen på dem tidigare men
nu var det dags att baka dessa go'bitar med massor av vit sirap, margarin, saffran och russin.
De här ska jag INTE servera på adventsfikat utan de är bara för mig!

Jag har gjort iordning den lilla julgranen i sovrummet. Jag skulle helst vilja ha en ljusslinga
med eluttag, men det verkar svårt att få tag på när den är så kort. Nu har jag satt i två vita batterislingor 
och är man nära granen så ser man alla sladdar, men med lite silverglitter... 

...och små julkulor så ser detändå  helt ok ut. 
Nu får den lysa dygnet runt - så mysigt när man ska sova och när man vaknar -
och så laddar jag batterierna när det behövs.

Julmys!

Tror ni det syns var julgalningen bor?!

Även om jag har mycket att göra just nu så gäller det inte hundarna.

Häromdagen rullade han ihop sig och myste med hundplädar och det såg så mysigt ut.
Älskade vän; så glad att han fortfarande är med oss❤.

Har ni lika mysigt väder som vi?
Här är det kallt och vit frost över hela världen men solen skiner och det är så 
vackert ute. Perfekt promenadväder om man klär på sig ordentligt!

I köket går det också framåt. Ikväll bakade jag ca 120 biskvi-bottnar. Det är en 
av de mest populära godsakerna på Adventsfikat och dessutom ger jag bort en hel del.
Jag har också bakat glutenfritt fröknäcke och Pain d'espice. Pain d'espice är ju ett kryddbröd
som är SUPERGOTT till dessertost, men problemet är att det inte håller formen och 
går väldigt lätt sönder vilket så klart gör det lite svårt att servera... Väldigt frustrerande!

Ikväll gjorde jag även chokladbollar vilket är perfekta godsaker att servera
eftersom de ser juliga och snöiga ut, är billiga att baka och gillas av de flesta.
Jag ska även göra glutenfria/laktosfria chokladbollar med laktosfritt margarin och glutenfritt
havregryn.

Förutom att jag verkligen ligger efter med paketinslagningen och förutom att vardagsrummet är fullt av påsar med julpynt, julklappsprojekt, julklappspapper och julmust så går det ganska bra med förberedelserna. Jag försöker ta en tupplur på eftermiddagen vilket hjälper mig och min kropp att må bra och gör mig dessutom mer effektiv. Tidigare år har jag kämpat på trots trötthet och kört helt slut på mig själv, men inte i år. Nu lägger jag även in tid för vila och avkoppling varje dag.

Varma Julhälsningar,

Annie

1 kommentar:

  1. Åh så mysigt och fint allt ser ut! Och ja, man ser verkligen vilken lägenhet som är din, haha! Allt ser supergott ut. Förstår inte hur du orkar göra så mycket, men vad duktig du är som gör det! För mig är det ett helt företag att bara sätta igång ETT bak, haha.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!