torsdag 26 oktober 2017

Julspaning på Clas Ohlson och ett speciellt julminne...🐦🎄

Hej mina julvänner!

Nu sitter jag på soffan med gammaldags julmusik spelande i bakgrunden. Runt fötterna har jag virat en värmefilt eftersom jag blev lite nerkyld när jag var ute i regnrusket. Önskar verkligen att det var snö som föll från himlen istället, men inte än... Den som väntar på något gott...!

Anledningen till att jag blev nerkyld var att jag cyklade en snabbis till vårat köpcentrum. Jag har den stora turen att bo nära ett stort köpcentrum som har många av de stora affärskedjorna, vilket är trevligt så här i julspaningstider:) Idag var det Clas Ohlsons tur, och som vanligt tycker jag att de har ganska fina julsaker till bra priser. Här är några av deras julsaker som jag lade extra märkte till....

Det här tyckte jag var en sådan smart idé! En liten upphängningskrok
för julgranskulorna🎄 Hur många gånger står jag inte varje år och
kämpar för att få på den lilla upphängningsöglan på de taggiga julgransgrenarna...!

Jag älskar jultomtar och de här små jultomtar är ju perfekta för julgranen!

En förpackning med påsar och siffror för adventskalendrar!
Så smidigt; hade jag haft barn hade det varit högintressant!

Julpåsar för svårinslagna julklappar!

Jag älskar frostnupna julgranskulor och de här var verkligen fina!
De fanns också i silver och guld. 
Dessutom hade de några olika dekorationsfåglar till julgranen som var riktigt fina och till bra pris.


Dessa kan jag faktiskt tänka mig att köpa eftersom den här typen av julgransdekorationen har en extra speciell plats i mitt hjärta❤

Jag bodde många år i London och pluggade och jobbade som nanny. En av familjerna jag jobbade för har en speciell plats i mitt hjärta. De fick mig verkligen att känna mig som en i familjen, och det gällde inte bara mamman och pappan utan deras respektive föräldrar och syskon också. Den sista julen jag jobbade hos dem så fick mamman sitt tredje barn så det var mycket som jag fick hjälpa till med och det blev även en del övertid. Pappans föräldrar kom och hälsade på medan mamman var kvar på sjukhus med den nyfödda pojken och jag och farmor hjälptes åt att ta hand om de andra barnen. Familjen bodde nära en underbar handelsträdgård, och i jultider var det magiskt att gå runt där och titta på alla juldekorationer och julblommor mm. En dag gick jag och farmor dit med de två andra barnen och då ville farmor köpa något fint till mig som tack för att jag tog så väl hand om deras barnbarn❤, Jag blev jätterörd och valde en jättefin påfågel som man kunde hänga i julgranen.
Sedan hängde jag med stolthet upp den i min gran där jag bodde. Tyvärr blev fågeln kvar i London när jag flyttade hem, men varje gång jag ser en juldekorationsfågel så tänker jag på den underbara farmorden och hennes fina gest och hur mycket det värmde mitt hjärta i en tid som annars var fruktansvärt jobbig för mig på många andra sätt.

Jag har faktiskt köpt EN glasfågel till julgranen sedan jag kom hem till Sverige, men jag skulle gärna vilja ha några till och då är det Clas Ohlson jag kommer att gå till🐦🎄🎅.

Nu ska jag sätta på en julfilm och virka på lite julklappar och drömma om att det börjar snöa utanför fönstret...

Julhälsningar,

Annie

2 kommentarer:

  1. Hej Annie, har du någon mejladress som jag kan nå dig på? Jag har en fråga till dig. Vänligen Maria Westman

    SvaraRadera
  2. Vilket fint julminne!
    Förut brukade jag ha ett gäng domherrar i toppen av vår julgran, de såg väldigt verklighetstrogna ut. så ett år innan julen så dog vår ena undulat och vi begravde den. När jag sedan plockade fram lådan med domherrar fick A stora allvarliga ögon också frågade hon "mamma är alla de fåglarna döda? var har du hittat dem, ska vi begrava dem?" Sedan dess så känns mina domherrar inte lika stämningsfulla längre men en brukar få sitta i granen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!