tisdag 30 augusti 2016

För tidigt för julmusik, eller?! Hjälp!

Idag har jag varit SÅÅÅÅ sugen på att lyssna på lite julmusik (speciellt eftersom jag har känt mig lite 'off') men jag har stått emot suget. Det är ju alldeles för tidigt för julmusik, eller hur?! Det är ju inte ens september!!! Och det har varit 19 plusgrader ute...! Det är i alla fall vad min hjärna säger till mig...
Medan jag hade den här mentala diskussionen med mig själv, så kom jag på att jag skulle ju kunna läsa mina julinlägg från förra året och från 2014 (som var mitt första julbloggsår) för att se om det stod något om när jag började lyssna på julmusik då...? Så att jag vet om jag är helt ute och cyklar som är sugen på julmusik nu...och också är sugen på att kanske sätta på en julfilm...

Längtar efter att sätta på bland annat denna skiva...

Sagt och gjort, jag har läst igenom de tidigare inläggen från den här tiden på året, och jag var VÄLDIGT förvånad över att jag faktiskt är sent ute för att vara mig...så lustigt:) Både 2014 och 2015 började jag med viss julmusik och vissa julfilmer i mitten på augusti...! Wow, helt plötsligt kände jag mig mer normal och duktig som i år verkar vänta ända till september, haha! Och nu kan jag med gott inre samvete sätta på julmusik och julfilm när jag vill; jag har ju varit mycket tidigare förr om åren...:D

Egentligen vet jag inte varför det helt plötsligt blev ett problem; jag är ju normalt sett den första att säga att man ska göra saker när man känner för det.... Kanske har det att göra med att jag inte vill dras iväg i den där vågen av fanatisk julmani som det är tänkt att jag ska undvika i år och som innebär att jag sitter utslagen med värkande kropp i december..? Men å andra sidan så har jag ju nu insett att jag är MYCKET senare med julmusik och julfilmer i år - haha! - så det är väl ingen fara för mig än.

Åh vad det kommer att bli svårt att hitta den rätta - hälsosamma - balansen i årets julfirande...!!!!

Har ni börjat lyssna på julmusik?

Julkram!

Annie

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!