tisdag 25 november 2014

Julstrumpa och julkaktusar!

Idag har jag haft tvättstugan så jag har tyvärr inte hunnit med så mycket juligt än. Men kuddar och filtar mm måste ju vara i topptrim när man får besök så det var nödvändigt!

Jag håller ju annars på och juldekorera - precis som alla ni andra julnördar - och nu har jag hängt upp min favoritjulstrumpa.
Ledsen att bilden är så mörk, men jag och min nya kamera håller
fortfarande på att lära känna varann...
Den här har jag gjort själv. När jag var liten hade vi inte julstrumpor och det har aldrig varit en jultradition hos oss. De senaste åren har jag dock ändrat mig och börjar tycka att julstrumpor definitivt har en plats bland juldekorationerna hemma. Allra roligast är det ju förstås om man kan göra en egen, så förra året gjorde jag några egna. Det skulle vara kul att ha tre strumpor till hundarna också, men det får bli något annat år tror jag - de får nöja sig med julklappar under granen på julaftonsmorgonen i år:)

Sedan måste jag bara få visa min fina julkaktus som blommar just nu på fönsterbrädan...


Av någon anledning så trivs julkaktusar väldigt bra hemma hos mig och jag har fyra stycken i köket som brukar blomma runt varje jul. Den här julkaktusen fick jag av en kompis i somras, och den verkar ju också ha funnit sig tillrätta:) Nu väntar jag på att julkaktusarna i köket ska börja blomma också så att jag får njuta av blommorna när jag julstökar :D

Happy Holidays,

Annie

4 kommentarer:

  1. Eller hur?! Och mer knoppar finns det:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin julkaktus, visst är det mysigt med adventsvecka och alla förberedelser!

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen! Även om jag kan klara mig utan en del - typ tvättstugan..haha!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!