fredag 14 oktober 2022

Tio saker du inte visste om mig!

❆ När det på den tiden var dags att välja ett instrument att spela i skolan så valde jag trumpet. Ingen ANING om hur jag tänkte vid det tillfället😳. Trumpeten har jag kvar men har inte spelat på den på flera årtionden... Skulle skrämma slag på grannarna om jag började nu😂😂😂. 
Nån som vill köpa en begagnad trumpet?

❆ Jag har bott i London i över tio år.

❆ Jag har en Bachelor of Arts och en Master of Literature från två engelska universitet.

❆ Jag är galen i sport. Så pass galen att jag helst ser varenda fotbollsmatch under en VM-turnering eller ishockeyturnering. Typ.

❆ Jag och min syster skrev/hittade på en egen julsång när vi var barn. Vi sjunger den fortfarande varje jul. 

❆ Jag älskar den engelska mysdeckaren Morden i Midsomer och har under åren sett alla avsnitt fler gånger än man kan räkna. 


Ghosts of Christmas Past är min favorit bland julavsnitten i Morden i Midsomer!

❆ Min julgardin i sovrummet består av två röda fleecefiltar. Jag har inga persienner i sovrummet och behöver gardiner som inte släpper igenom ljus och då kom jag på att tjocka fleecefiltar var perfekt💡!

❆ Jag gillar INTE svensk husmanskost. Över huvud taget. 

❆ Jag har genom åren besökt USA, Kina, Hong Kong, Singapore, Australien, Nya Zeeland och ett antal europeiska länder. Numera är jag dock mer intresserad av att stanna hemma i soffan och handarbeta och titta på julfilm...eller Morden i Midsomer😁.

❆ Jag drömmer om att få chansen att stöpa riktiga stearinljus på det gammaldags sättet. Jag har ett svagt minne av att jag fick pröva på det i lågstadiet på en julpysseldag. Vilket var över 40 år sedan. Sedan dess har jag dekorerat ljus och prövat att göra ljuskoppar, men jag längtar efter att få en chans att doppa ljusvekar i stearin om och om igen... Åh vad mysigt det skulle vara🕯🕯🕯!

❆ ❆ ❆

Så nu vet du ännu mer om mig😁. 

Och jag tycker det skulle vara väldigt, väldigt trevligt att få veta lite om DIG som läser den här julbloggen💓!!! Att julblogga är ju normalt sett en ganska ensidigt sysselsättning där jag berättar en massa om mig och mitt julande, medan jag inte har en aning om vem just DU är som läser mitt julbabbel😀. Om du aldrig brukar kommentera så har du nu chansen att göra ett undantag och trycka på kommentarsfältet och berätta något om dig själv💓. DU som läsare ska veta att jag uppskattar dig så mycket som tar dig tid att läsa om mitt liv och mitt julfirande och ibland kanske lämnar någon kommentar; det värmer verkligen min själ och ger mitt liv en extra liten guldkant🌟!

Julkram och tack för att du finns💝

7 kommentarer:

  1. Julsången blir jag ju väldigt nyfiken på. Kul att läsa lite mer om dig! Jag tycker alltid det är så svårt att komma på oväntade saker om mig, känns som jag berättat det mesta 😜 Få se, kanske kontrar med ett eget blogginlägg.

    SvaraRadera
  2. Maries strålande jul14 oktober 2022 kl. 21:23

    Vad roligt att få läsa lite mer om dig. Jag gillar inte heller svensk husmanskost, inte alls...
    Jag har rest mycket inom landet och varit i alla landskap, men faktiskt aldrig varit utanför Europa. Inte mycket inom Europa heller. Många gånger till Danmark men utanför Norden har jag bara varit på semester i fem länder.
    Stöps ljus har jag däremot gjort många gånger. Det hörde till den årliga traditionen när jag var barn. En helg i november stöpte vi ljus hemma hos min mormor och morfar, hela familjen och jag älskade det <3 På 70-talet var ljusen förstås, röda, gröna och blå och de blev så långa och fina. Jag har funderat så många gånger på att ta upp traditionen (med mamma medan hon levde och sedan med min bror) men med först småbarn och sedan alla deras aktiviteter när de blev äldre har det inte hunnits med och nu är det min bror som har småbarn. Om du och jag hade bott närmare varandra hade det varit en kul sak att samla oss julbloggare till <3

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg! Jag älskar husmanskost och är lååångt ifrån lika berest som du är 😄

    SvaraRadera
  4. Åh vilket roligt inlägg! Det var jättemycket jag inte visste om dig. Jag arbetar som arkitekt och bor i Danmark sedan många år. Älskar att ta del av din julstämning här! ☺️🌟❄️

    SvaraRadera
  5. Hej jag har följt din julblogg i några år, gillar också julen med allt mys. Bor i Norrbotten, pensionär som handarbetar och pysslar med olika saker. jag har varit i Norge, Finland och Danmark men nu för tiden går mina resor till Göteborg där bor en av våra söner med sin familj.

    SvaraRadera
  6. Vilket trevligt inlägg, och nu vet man ännu mer om dig! Jag hade aldrig gissat faktiskt att du inte tycker om svensk husmanskost. Jag personligen älskar det (dock inte alla rätter kan tilläggas). Jag har också bott i UK ett tag (dock i Skottland) och jag gillar också Morden i Midsomer väldigt mycket. Har faktiskt sträcktittat på just den serien nu över sommaren och hösten, och har just sett klart den sista säsongen med Tom Barnaby. Jag har stöpt ett eget riktigt grenljus en gång på fritids när jag var ca 8-9 år och har kvar det fortfarande, men skulle också vilja göra det igen i vuxen ålder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som om vi har mer än julen gemensamt😊. Själv sträcktittade jag på Morden i Midsomer igen under sommaren 2020 när man inte hade någonting att göra pga pandemin...
      Annie

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!