fredag 1 december 2017

Struvbak och första julgranen på plats🎄!

Hej mina Julvänner!

Visst är det härligt att äntligen vara inne i december!
Jag fick öppna mitt första paket i paketkalendern från syrran, och som vanligt var min minsta älskling väldigt sugen på att hjälpa till att öppna paketet👀🎁🎁🎁.


Faktum är att han och de andra hundarna fick varsitt paket i deras kalender också, men det hann jag inte med att fota för de rev upp sina paket och åt upp innehållet med en ryslig fart😊

Annars har jag bakat en del inför söndagens Adventsfika, och idag blev det bland annat struvor.


Jag har gjort struvor nu i några år med varierande resultat, varav förra året inte var så lyckat. Struvorna gick sönder och gled av järnet och jag hade problem med termometern som skulle mäta värmen på oljan mm...så jag visste inte hur det skulle gå i år. Struvor är ju väldigt roliga att göra - och goda att äta när de blir bra - så jag ville ändå ge mig på dem igen. Jag har försökt att läsa mig till alla knepen också...och faktum är att det gick superbra!!! Mitt bästa struv-bak hittills!!!
ALLA struvorna blev bra, och allt fungerade perfekt så jag är supernöjd och fick en välfylld burk...trots att jag nallade några innan jag satte på locket😉.

Jag ligger allmänt sett bra till i planeringen inför Adventsfikat, och jag har till och med hunnit med att titta på en julfilm varje dag. Inte känner jag mig stressad heller...vilket egentligen känns väldigt underligt, haha😁.
Jag har i princip dekorerat klart och lagt på de rätta juldukarna och så har jag tagit fram och klätt den lilla granen i sovrummet!


Det är så OTROLIGT MYSIGT att ha en liten julgran i sovrummet! Jag är jättenöjd med hur den blev efter jag dekorerade den😊. Dock har jag ett problem eftersom min gamla elljusslinga hade pajat under sommaren, och den enda andra ljusslingan jag hade tillgänglig var en batteridriven slinga från IKEA. Det blev ju jättefint och jag gillar batteridrivna ljusslingor, men det blir ett problem om slingan i granen bara lyser 8 timmar innan du måste byta batterierna....! Tack och lov har jag laddningsbara batterier, men det är lite drygt att behöva byta batterier två gånger varje dag...! Vi får se hur jag gör senare i december; om jag behåller den här slingan - som är jättefin i och för sig - eller om jag byter till någon form av elljusslinga vilket är mera praktiskt till en julgran...🎄🎄🎄.

Nu är det dags att krypa i säng för imorgon kommer det att bli fullt upp! Vi ska fira min svåger som fyller 50 år och jag ska förbereda det sista inför Adventsfikat! Jag ser framför mig hur jag i morgon kväll sitter i soffan och dricker lite glögg, äter lussebulle och tittar på julfilm...få se om det blir så...

Julhälsningar,

Annie🎄🎅🎄

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin liten gran! Så himla mysigt det ser ut. Har faktiskt aldrig ätit struvor, men det ser gott ut. Så roligt att alla blev bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Granen köpte jag på IKEA för flera år sedan och den är väl värd sina pengar:)

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!