lördag 17 oktober 2020

Mina älskade hundars julfirande

 Hej mina Julvänner!

På Instagram har SOFIES JULBLOGG en fotoutmaning där man lägger upp bilder med ett visst jultema varje vecka. Den här veckan var bildtemat JULDJUR (som jag själv faktiskt föreslog när Sofie efterfrågade temaförslag😉😂). Som ni kanske vet vid det här laget så älskar jag mina hundar över allt annat och de är en stor och viktig del av mitt julfirande varje år. De finns vid min sida under varje julbloggssäsong och inspirerad av fotoutmaningen så tänkte jag ägna detta lååånga blogginlägg enbart åt hundarnas del i mitt julfirande🐕🎄🐶. Som många av er också vet så har jag just nu bara två hundar eftersom min älskade schäferblandning Tyson dog förra året, men här kommer han att var med på en hel del bilder eftersom han har delat så många jular med mig och tagit del av så mycket härliga julförberedelser genom åren💝. Vill du inte se en massa söta hundbilder kan du sluta läsa nu😉😁😍!

Så varje höst så är hundarna delaktig i alla juliga sysslor som ska göras i Våran lilla julvrå.

Att se till att matte inte glömmer något som behöver tvättas innan jul är jätteviktigt.

De hjälper gärna till med att bädda sängen med julsängkläder...


...och ser till att jag har tagit fram tillräckligt med varma filtar.


De ser till att fönsterdekorationerna sitter på rätt plats... 


...och att jultextilierna är utplacerade på de rätta ställena och är tillräckligt bekväma.


Och utan julfiltarna blir det inte jul enligt hundarna.


De blir lika glada som mig när den första frosten kommer...


...och när den första snön kommer blir de överlyckliga.


De följer med mig på vackra vinterpromenader morgon, middag och kväll.


Och ju mer det snöar desto gladare blir de, precis som sin snötokiga matte!


Och jag är väldigt tacksam att jag alltid har trevligt promenadsällskap.


Hundarna njuter av julstämningen lika mycket som jag...


...och finner det rogivande att titta på vackra julgranar.


Självklart hjälper de till när vi dekorerar pepparkakor...


...och pepparkakshus.


De håller också ordning på oss när vi spelar julklappspelet hemma hos mamma varje år.


De ser till att klä upp sig varje julhögtid...


...och har på sig sina fina julplagg.


Förhoppningsvis besöker tomten regnbågslandet också...💔


Självklart måste de ha varsin paketkalender varje december.


De är alltid villiga att hjälpa till med julklappsöppningen...


...om matte tar för lång tid på sig!


På julaftonen hjälper de gärna till att vakta julklapparna under granen...


...och de älskar att ligga och mysa i soffan och titta på Kalle Anka och filmen White Christmas lika mycket som jag gör.


Men deras favoritstund på julen är på julaftonsmorgonen...


...när man får gå in i vardagsrummet...


 ...och slita upp alla sina välsmakande och väldoftande julklappar...


...som ligger och väntar under julgranen.



Då är det jul på riktigt i hundarnas värld!




Och precis som matte är man alldeles slut efter allt julfirande..!


Tack för att ni alltid finns vid min sida älskade pälsklingar💝.
 Jag kan inte föreställa mig att fira jul utan er🐾💓🐾.

Julkram,

Annie

4 kommentarer:

  1. Så mysigt och så mycket julstämning <3

    SvaraRadera
  2. Så mysigt inlägg och man ville bara fortsätta att läsa. Julkramn Linnea <3

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder på dina sötnosar <3

    SvaraRadera
  4. Men vilka underbara bilder! Får världens jullängtan.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!