fredag 29 augusti 2014

Perfekt sambo för en extrem julälskare!

Som extrem julälskare har jag med åren insett att jag delar hem med tre underbara och perfekta sambos:)))

  •  Om jag skulle misslyckas med handarbetade julkreationer kan jag alltid göra om dem till mycket uppskattade hundleksaker!


Min misslyckade virkade julkranskula blev en hundleksak istället:)

  •  Jag får juldekorera Våran Lilla Julvrå precis som jag vill,  när jag vill!

  • Precis som matte så älskar mina hundar snö, så de skulle aldrig drömma om att klaga på för mycket snö eller för tidig snö!

  • De älskar att få julklappar och vill mer än gärna hjälpa matte slå in paket och öppna julklappar.

  • De bryr sig inte det minsta om att jag spelar julmusik i augusti - eller mars för den delen :)

  • De älskar när jag sitter i soffan och tittar på julfilm - även om det är juli månad - för då kan vi alla mysa tillsammans!

  • De tycker det är toppen om jag är i köket hela dagen och julbakar eller lagar julmat - speciellt om de får en smakbit:)

  • De tycker det är helt ok att matte sitter i en mörk lägenhet på kvällen med två små levande ljus för att framkalla julstämning.

  • De klagar aldrig om jag väljer att julblogga hela dagen istället för att diska eller städa.

Kort sagt, de tycker matte är alldeles underbar hur fanatisk hon än beter sig när det gäller allt som har med julen att göra!

Happy Holidays,

Annie

2 kommentarer:

  1. Det låter ju helt toppen! Men min sambo är dock ganska snäll han också, klagar aldrig på mitt julande (även om jag brukar låta bli att spela julmusik mitt i sommaren när han är hemma, det är oavsett mysigare när jag är själv), och han har redan erkänt att han tycker om allt mitt julpynt, även om de flesta skulle tycka att det är rätt extremt. Sen är han fd kock, så han lagar såå god mat, så det är väldigt många pluspoäng i min bok! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som du har tränat honom ganska bra, ändå:) Att ha någon som kan ta över i köket låter väldigt trevligt - det enda mina sambos hjälper till med i köket är att äta rester och slicka skålar:)

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!