söndag 24 augusti 2014

Ny jullista!

Jag hittade en ny jullista på julbloggen Ljuva Jul så den måste jag ju självklart svara på:)

Vad är det absolut bästa med julen?
Jag älskar allt med julen - traditioner, julbak, julpynt, stämningen mm - men en av de bästa sakerna är nog att det ger mig ett tillfälle att skämma bort mina nära och kära, och visa dem hur mycket de betyder för mig.

 
Vilket är ditt bästa julminne?
Det finns så många underbara minnen att det inte går att välja ut något enstaka:)

 
Vad hoppas du på med denna jul?
Mycket snö!!! Och att alla gillar mina julklappar! Och att alla är friska!
 
Vad önskar du dig i julklapp?
Jag tänker inte längre på vad jag kommer att få i julklapp - det är mycket roligare att ge julklappar! Men pengar är alltid trevligt:)
 
Har du köpt några julklappar än?
Nej. Däremot har jag börjat fundera på vad jag ska göra för julklappar.

 
När är det "okej" för dig att påbörja ditt julfirande, och hur gör du det?
I år har jag smygstartat lite i augusti (!!!), men officiellt skulle jag väl säga oktober. Då kan jag börja lyssna på bra julmusik och baka till julen. När affärerna börjar ha julsaker känns det 'OK' att börja med julen - även om jag tyckte affärerna var väldigt söliga förra året...
 
Sex snabba
Julmust/Glögg
Adventsljusstake/Stjärna i fönstret
Julmat/Julgodis
Varm jul/Kall jul
Storstadsjul/Jul på landet
Få/Ge
 
Happy Holidays,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!