fredag 15 augusti 2014

Något juligt till helgen, kanske?

Ikväll tänkte jag att jag skulle ha något gott till helgen så jag bakade en mjuk pepparkaka baserat på ett recept i Kärleksmums av Emma Hamberg & Anette Rosvall, och det luktade sååå gott när kakan stod i ugnen...!! Det luktade verkligen jul! Samtidigt tog jag fram min samling av julmusik och satte på den här CDn...
Det är en samling av kärleksballader med några julsånger inslängda, och eftersom den bara är 'lite' julig så brukar jag lyssna på den tidigt (kanske jag ska säga väldigt tidigt) på julsäsongen.

Så var kakan klar och jag tog ut den ur ugnen...
 
...och en liten stund senare var det dags att njuta av en saftig och kryddig bit mjuk pepparkaka!
 
 
Mjuk pepparkaka brukar vara det bakverk som jag bakar först när jag börjar längta till julen. Dels luktar och smakar det så juligt gott, dels är det lätt att svänga ihop och känns mera ok att baka i augusti än t.ex lussekatter. Jag är riktigt nöjd med det här receptet- det blir en riktigt god och enkel kaka som håller bra i flera dagar. Om någon vill ha receptet så är det bara att hojta till:))
Nu ska jag mumsa vidare medan hundarna avundsjukt tittar på!
 
Happy Holidays,
 
Annie
 

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig & mysig kväll du verkar haft :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var helt ok fredags(jul)mys för mig och hundarna - det var bara en julfilm som saknades. Friidrotten på tv fick gå före den här gången...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!