onsdag 13 augusti 2014

Jullista!

Det är väl lika bra att svara på lite julfrågor så att ni lär känna mig lite bättre! Den här listan kommer från Michelles  blogg.

1. Om du fick vara en karaktär i en julfilm, vilken film och vilken karaktär skulle du vara?
Motivera gärna.
 Jag skulle vilja vara pojken som har huvudrollen i Polarexpressen. Jag skulle gärna åka med det där tåget genom vinterlandskapet och sedan få träffa tomten - så mysigt!
 
2. Om du måste välja en symbol för julen, vad skulle du ha valt och varför?
Jultomten! Ingen jul utan tomtar och Tomtens Verkstad på Kalle Ankas Jul! 
 
3. Vad dricker du helst under jultider? Ex: Äggtoddy, varm choklad, te, kaffe, julmust, glögg?
De senaste åren har jag blivit väldigt förtjust i alkoholfri glögg. Jag brukar göra min egen glögg baserad på svartvinbärs- och lingondricka och den är supergod! Men jag gillar även IKEAs egna glögg!
 
4. Har du någon jultradition hemma som du inte kan tänka dig att vara utan?
Jag bara MÅSTE se Kalle Anka kl. 15. När jag bodde i England hade jag en inspelad videoversion som jag brukade titta på på julafton-annars var det inte jul!
 
5. Vilken julfilm är din favorit och varför?
Oj vilken svår fråga, jag har så många favoriter! Och ju fler jag ser, desto fler favoriter har jag!! Det är nog en delad första plats mellan Polarexpressen (se första frågan) och White Christmas. Bing Crosby själv personifierar julen för mig, och slutscenen i filmen är underbar! Dagen före julafton tittar vi alltid på White Christmas!
 
6. Om du bara fick lyssna på en julskiva fram till jul, vilken skulle det bli? Motivera gärna.
Ja det blir nog Bing Crosby - inget slår hans version av White Christmas.
 
7. Tittar du på Kalle varje julafton? Vilken del är din favorit?
Absolut- jag älskar alla delar (förutom de nya filmsnuttarna...)!
 
Happy Holidays!
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!